Tα τετράτροχα …θηρία του WRC επιστρέφουν στο “Ράλι των Θεών” όπως είναι γνωστό το ράλι Ακρόπολις. Τα ανάποδα τιμόνια, τα πιο καλοστημένα αγωνιστικά μοντέλα, οι καλύτεροι οδηγοί στο χώμα είναι έτοιμοι να διανύσουν για τρεις ημέρες τις ειδικές διαδρομές που έχουν ..oργώσει οι θρύλοι του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, όπως Ο Γιούχα Κάνκουνεν, Ντιντιέ Οριόλ, Κάρλος Σάινθ κ.α.

Από την σύσταση του θεσμού, το  ράλι Ακρόπολις ήταν είχε πάντα κάτι το ξεχωριστό και αποτελούσε μια πρόκληση για πληρώματα και μηχανές, τόσο λόγω των δύσκολων ειδικών διαδρομών αλλά και επειδή, φανέρωνε τις αντοχές των καλύτερων οδηγών, για να οδηγήσουν στο τέλος το “λαβωμένο” από τις πέτρες και τα χώματα αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Ήταν το ράλι που ξεκαθάριζε το τοπίο των δυνατών από τους λιγότερο ανθεκτικούς.Μια συνταγή που ξεκίνησε πριν από 70 χρόνια, και  επαναλαμβανόταν κάθε χρόνο, την ίδια περίοδο. Με χιλιάδες θεατές να …περικυκλώνουν τις “κρεμασμένες” ειδικές διαδρομές στα Ελληνικά βουνά και τους οδηγούς να σκεπάζουν με σκόνη τα μισά χωριά της Κεντρικής Ελλάδας.  Με μοναδικές, όπως ανέφεραν, και οι θρύλοι των αγώνων ειδικές διαδρομές, εκεί που διακρίθηκε ο οκτώ φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ, ο Ντιντιέ Οριόλ, και ο Κάρλος Σάινθ, ο ισπανός οδηγός που είχε “έρωτα” με τον δικό μας αγώνα.

 Το ράλι της παρέας…

Το ράλι Ακρόπολις γεννήθηκε στην χώρα μας πριν από 70 χρόνια, λίγο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο όταν η Ελληνική οικογένεια προσπαθούσε να βρει τα βήματα της, μέσα από την φτώχια και την εξαθλίωση. Ο πρώτος αγώνας έλαβε μέρος το 1952 όμως, λίγο νωρίτερα, το 1951 στήθηκε το παρθενικό ράλι, που περνούσε από όλη την Ελλάδα! Στηρίχθηκε στο φιλότιμο μιας παρέας που αγαπούσε το αυτοκίνητο, με πρωτοπόρο τον Τζόνι Πεσματζόγλου, τον πρώτο νικητή του ράλι Έλπα,. Η πρώτη «χάραξη» των ειδικών διαδρομών κάλυπτε σχεδόν όλη την Ελλάδα και έλαβε μέρος το 1951. Ένας αγώνας …μαμούθ, που άγγιζε τα 2.000 χιλιόμετρα και περνούσε από τις μεγαλύτερες πόλεις και τα πιο γνωστά χωριά. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα, κατέβηκε στην Πελοπόννησο, όπου μετά την Τρίπολη, ο επόμενος σταθμός, με πολλές ενδιάμεσες διαδρομές – και εξαντλητικά χιλιόμετρα – περνούσε από την Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες, την Καβάλα, για να επιστρέψει μετά από λίγες ημέρες και πάλι στην Αθήνα. Το Ακρόπολις αφού πήρε το πρώτο βάπτισμα, το 1952 τη σκυτάλη ανέλαβε η ΕΛΠΑ,  που είχε και την διοργάνωση του αγώνα.

Η δεκαετία του 50, ήταν η δεκαετία όπου οι Έλληνες στήριζαν τον αγώνα, με οδηγούς που πόνταραν στο δικό τους τσαγανό και έτρεχαν με αυτοκίνητα που κόστιζαν μια περιουσία.

Εώς και το 1955, στο πρώτο σκαλί του βάθρου ανέβαιναν μόνο Έλληνες, ενώ, αργότερα, οι ξένοι οδηγοί άρχισαν να δείχνουν τα δόντια τους και τις δυνατότητες τους με τα ισχυρότερα αυτοκίνητα, για να κάνουν τον αγώνα μας γνωστό σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο, το Ράλι Ακρόπολις γινόταν όλο και πιο δύσκολο, κάτι που αποτέλεσε κίνητρο – πρόκληση για ακόμη περισσότερους οδηγούς, που ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους και τις αντοχές τους στις  ειδικές του Παρνασσού και της Γκιώνας, με εχθρό την ζέστη και σύμμαχο τους χιλιάδες Έλληνες που πλημμύριζαν τις ειδικές διαδρομές.

Η αναγνώριση του ήρθε το 1960, όπου το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.  Πριν από 48 χρόνια, το 1973 έρχεται η μεγαλύτερη διάκριση. Τα φώτα της δημοσιότητας Παγκοσμίως, πέφτουν στην Ελλάδα, αφού ο Εθνικός μας αγώνας συμπεριλαμβάνεται στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ταυτόχρονα, δίνει κίνητρο να τρέχουν όλοι οι Έλληνες οδηγοί – από τους πιο δυνατούς έως και τους μικρότερους  – αφού περιλαμβάνεται και στα πανελλήνια πρωταθλήματα.

Η τελευταία χρόνια που το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλήφθηκε στο WRC ήταν το 2013, η τελευταία χρονιά που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο  κορυφαίου αγωνιστικού θεσμού.  Μετά από οκτώ χρόνια, ο αγώνας επιστρέφει στο WRC.