Η συστηματική ενασχόληση της Ελενας Παπαλεξίου και της ομάδας της με τη διαφύλαξη της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας έχει βαθιές ρίζες. Με τους συναδέλφους της ερευνητές επί οκτώ χρόνια εργάστηκαν συστηματικά πάνω στο πρότζεκτ «Γένεσις» και το αρχείο του Ρομέο Καστελούτσι. Η πολύτιµη αυτή εµπειρία έθεσε το θεµέλιο για την επόμενη πρωτοβουλία τους που αφορούσε το αρχείο του Δημήτρη Παπαϊωάννου. «Το έργο “Γένεσις: Γενετική Ερευνα και Ψηφιακή Οπτικοποίηση στις Παραστατικές Τέχνες” αφορούσε την καταγραφή, μελέτη και ανάλυση της δημιουργικής διαδικασίας σε συνδυασμό με την αρχειακή έρευνα, της οποίας είχαμε την εμπειρία, έχοντας εργαστεί για το αρχείο του Ρομέο Καστελούτσι. Για την οργάνωση και ανάδειξη του ογκώδους και εξαιρετικά πολυδιάστατου αυτού αρχείου η ομάδα μας ταξίδεψε δεκάδες φορές στην Τσεζένα και εργάστηκε αδιαλείπτως επί οκτώ έτη. Ηταν κατά κάποιον τρόπο το βάπτισμα του πυρός για μας, δηλαδή αποκτήσαμε ανεκτίμητη εμπειρία σε πολύ απαιτητικές συνθήκες εκτός έδρας. Επίσης κρίναμε αναγκαίο να τεκμηριωθεί και να ψηφιοποιηθεί ένα μέρος του αρχείου του Δημήτρη Παπαϊωάννου, το οποίο αφορά τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας του. Με την υποστήριξη της δράσης “Ψηφιακός Πολιτισμός” υλοποιήσαμε το σκέλος αυτό και αναπτύξαμε μία βάση δεδομένων την οποία ο ίδιος θα αποφασίσει αν θα τροφοδοτήσει περαιτέρω και αν θα ανοίξει στο κοινό» λέει η αναπληρώτρια καθηγήτρια.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ