Αναμφίβολα ένας από τους σημαντικότερους μαέστρους της εποχής μας, ο Ολλανδός Μπέρναρντ Χάιτινκ έφτασε αισίως στα 90 του χρόνια. Προς τιμή του, η Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, με την οποία διατηρεί εδώ και χρόνια στενότατους δεσμούς, εξέδωσε μία πολύ ενδιαφέρουσα συλλογή με ζωντανές, κυρίως, κοινές τους ηχογραφήσεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται η μέχρι τώρα ανέκδοτη των «Εποχών» του Χάιντν, η Τέταρτη Συμφωνία του Μάλερ, που είχε πριν εκδοθεί μόνο σε ένα κουτί με το σύνολο των συμφωνιών του συνθέτη. Για να ξεκινήσει κανείς από την τελευταία, ο Χάιτινκ διαθέτει ήδη στο ενεργητικό του περισσότερες από τρεις ηχογραφήσεις του έργου και όλες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ηχογραφήσεις αναφοράς. Εδώ, πετυχαίνει εκ νέου αντίστοιχης αξίας αποτέλεσμα, ενώ, σε ορισμένα τουλάχιστον σημεία της ανάγνωσής του, προσθέτει μια διάσταση που γενικά δεν τον χαρακτηρίζει. Βαριά συμφωνικός μαέστρος, πλησιάζει εδώ κατά στιγμές τις αρετές της μουσικής δωματίου, κάτι το οποίο στην Τέταρτη Συμφωνία, αν πετύχει, αποδίδει εντυπωσιακούς καρπούς. Και πετυχαίνει. Χωρίς μάλιστα να αποποιηθεί την πάγια ερμηνευτική ταυτότητά του. Η ανταπόκριση της ορχήστρας είναι περίπου υπνωτιστική. Είναι μία Τέταρτη για την οποία και μόνο θα άξιζε κανείς να έχει στα χέρια του ολόκληρο αυτό το κουτί – πολλώ δε μάλλον που κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα περισσότερα από τα άλλα έργα που αυτό περιλαμβάνει, όπως τον υποδειγματικό του Μπρούκνερ, αλλά και έναν ιδιαίτερα noble Χάιντν.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ