Οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας έχουν μια νέα εμμονή: την τεχνητή νοημοσύνη.

Στις παρουσιάσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων τους αυτή την εβδομάδα, οι επικεφαλής της Meta, της Google και της Microsoft χρησιμοποίησαν τις φράσεις «ΑΙ», «γενετική AI» και «μηχανική μάθηση» δύο με έξι φορές συχνότερα σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό τρίμηνο, δείχνει ανάλυση του Reuters.

Στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Alphabet την Πέμπτη μετρήθηκαν 13 αναφορές στην τεχνητή νοημοσύνη, συγκριτικά με 13 στην ανακοίνωση του προηγούμενου τριμήνου.

Στην παρουσίαση της Microsoft υπήρξαν 39 αναφορές, από 13 στην προηγούμενη ανακοίνωση.

Οι αλγόριθμοι που μπορούν να παραγάγουν κείμενο και εικόνες σύμφωνα με τις οδηγίες του χρήστη, όπως το διάσημο πλέον ChatGPT της OpenAΙ, πυροδοτούν μια κούρσα για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας σε μια πληθώρα προϊόντων. Οι επενδυτές περιμένουν τώρα να δουν ποιος θα έρθει πρώτος.

Η Alphabet έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της Microsoft, η οποία επένδυσε δισεκατομμύρια στην OpenAI και σχεδιάζει να διαθέσει την τεχνολογία στους πελάτες της υπηρεσίας νέφους Azure.

Σχεδιάζει επίσης να την ενσωματώσει στη μηχανή αναζήτησης Bing, η οποία θα μπορούσε έτσι να απαντά απευθείας στα ερωτήματα των χρηστών και να ανταγωνιστεί τη Google, μέχρι σήμερα ηγέτη των διαδικτυακών αναζητήσεων.

To ChatGPT της OpenAI ενθουσίασε τη Σίλικον Βάλεϊ και επιτάχυνε τις εξελίξεις (Reuters)

LaMDA, η απάντηση της Google

Η Alphabet ελπίζει ωστόσο να καλύψει τη χαμένη απόσταση: «Θα το επιδιώξουμε σθεναρά αλλά με βαθιά αίσθηση ευθύνης» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet Σούνταρ Πίτσαϊ.

Τις επόμενες εβδομάδες, είπε, η Alphabet θα λανσάρει τη δική της βερσιόν του ChatGPT, ένα σύστημα με την ονομασία LaMDA.

Μέχρι σήμερα η Google παρέμενε σιωπηλή όσον αφορά τις επενδύσεις της στην ΑΙ, τώρα όμως ανοίγεται στο κοινό, σχολίασε ο Ντέιβιντ Χέγκερ, αναλυτής της Edward Jones.

«Είναι πλέον πιο διατεθειμένοι να μιλήσουν για το πώς [η ΑΙ] θα ωφελήσει όλες τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες» είπε.

Στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Meta την Τετάρτη, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αναφέρθηκε 30 φορές στην τεχνητή νοημοσύνη, συγκριτικά με 22 το περασμένο τρίμηνο.

Η εταιρεία σκοπεύει «να λανσάρει φέτος μια ποικιλία διαφορετικών εφαρμογών» στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μπορεί να συνθέτει πρωτότυπα κείμενα και εικόνες.

Όπως είπε ο Ζάκερμπεργκ, η νέα τεχνολογία θα ενσωματωθεί σταδιακά σχεδόν σε όλα τα προϊόντα της Meta και θα χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων για την παραγωγή εικόνων, βίντεο, άβαταρ και τρισδιάστατων μοντέλων.

Οι διαφημιστές, από την πλευρά τους, θα μπορούν να χρησιμοποιούν συστήματα AI για να δημιουργούν τα κείμενα και τις εικόνες των καταχωρίσεών τους.

Ακόμα και η Apple, η οποία αντλεί τα έσοδά της κυρίως από το iPhone και τους υπολογιστές της, ποντάρει στην AI για το μέλλον.

Σε ερώτηση σχετικά με τη στρατηγική ΑΙ της Apple, ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ δήλωσε την Πέμπτη ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί την τεχνολογία για τη λειτουργία ανίχνευσης τροχαίων ατυχημάτων στο iPhone και το Apple Watch.

«Θεωρούμε ότι σε αυτόν τον τομέα υπάρχει τεράστιο δυναμικό που θα επηρεάσει οτιδήποτε κάνουμε» είπε ο Κουκ.

«Είναι προφανώς μια οριζόντια τεχνολογία, όχι κάθετη. Οπότε θα επηρεάσει κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία μας».