Μπορεί να σας έχει τύχει. Βρίσκεστε σε διακοπές σε ένα ειδυλλιακό μέρος και δοκιμάζετε ένα κρασί του οποίου η γεύση σάς φαίνεται εξαιρετική. Επιστρέφετε από τις διακοπές στο γνώριμο περιβάλλον της καθημερινότητάς σας και το ίδιο κρασί έχει διαφορετική γεύση. Σήμερα ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν το γιατί. Σύμφωνα με τους βρετανούς ειδικούς, η γεύση του κρασιού εξαρτάται από τις συνθήκες στις οποίες καταναλώνεται, με το φως και τον ήχο να επηρεάζουν σημαντικά το πόσο φρέσκο, φρουτώδες, πικρό ή όξινο θα φανεί ένα κρασί σε όποιον το καταναλώνει.

Τον επόμενο μήνα ο Τσαρλς Σπενς, καθηγητής Πειραματικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, πρόκειται να δοκιμάσει τη συγκεκριμένη θεωρία στην πράξη, διεξάγοντας το μεγαλύτερο πολυαισθητηριακό πείραμα που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στον, ελάχιστα γνωστό, τομέα της ψυχολογίας της κατανάλωσης κρασιού. Οι χιλιάδες επισκέπτες του Φεστιβάλ της Ισπανίας, που θα ανοίξει τις πύλες του στο Σάουθμπανκ του Λονδίνου, θα έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο εργαστήριο του Σπενς και να δοκιμάσουν ένα ποτήρι κρασί. Στη συνέχεια θα κληθούν να αξιολογήσουν τη γεύση του και, κυρίως, το πώς αυτή διαφοροποιείται καθώς θα αλλάζουν τα χρώματα στο εσωτερικό του εργαστηρίου και η μουσική που θα ακούγεται σε αυτό κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Ο Τσαρλς Σπενς πιστεύει ότι τα αποτελέσματα του πειράματός του θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο προωθούνται και πωλούνται τα κρασιά. Πέρα από τα εδέσματα με τα οποία ταιριάζουν καλύτερα συγκεκριμένα κρασιά, στις ετικέτες τους θα αναγράφονται και στοιχεία αναφορικά με τις ιδανικές συνθήκες για την κατανάλωσή τους με υποδείξεις του τύπου «καταναλώνεται υπό τους ήχους κλασικής μουσικής» ή «σερβίρεται αφότου νυχτώσει».