Σήμερα που βιώνουμε μια στέρεη αναπόληση για τα μακρινά 60s ή και παλαιότερα (θυμηθείτε την επιτυχία της παράστασης «Θα σε πάρω να φύγουμε» με παλιά ελαφρά τραγούδια, στο θέατρο Μπάντμιντον) και τα vintage χρώματα τείνουν να γίνουν η κυρίαρχη τάση σε μουσική, θέατρο, θεάματα, φαίνεται πως η «επιστροφή» στο παρελθόν γίνεται και μέσω της επανανοηματοδότησης των πετυχημένων εγχειρημάτων των παλιών δεκαετιών και, άρα, αποτελούν πρόκληση για τους σύγχρονους γραφίστες για παράδειγμα το στήσιμο και η εικονογράφηση του περιοδικού «Ρομάντσο». Και αυτή η ευκαιρία για ξεφύλλισμα και πιο στοχαστική παρατήρηση (εν πολλοίς και σημειολογική) δίνεται στο ευρύ και νεότερο κοινό από αυτή την Κυριακή αφού «Το Βήμα» θα δίνει κάθε εβδομάδα συλλεκτικά τεύχη του ιστορικού και μακροβιότερου ελληνικού περιοδικού.
«Εγώ δεν ήμουν σταρ, ήμουν μια νέα ηθοποιός που είχα βγει βέβαια, αλλά έκανα δύο εξώφυλλα που συνοδεύονταν από συνεντεύξεις με δύο αφορμές: την ταινία «Ο Ανθρωπος με το Γαρύφαλλο» του Νίκου Τζίμα και το φιλμ «Οι δρόμοι της αγάπης» της Φρίντας Λιάππα, για το οποίο μάλιστα τότε είχα βραβευθεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το «Ρομάντσο» ήταν ένα περιοδικό μεγάλης κυκλοφορίας, το διάβαζαν παντού, στα κομμωτήρια ας πούμε, αλλά ήταν κλασικό έντυπο με υπέροχα ευθυμογραφήματα, ενώ δεν είχε κουτσομπολιά αλλά καλλιτεχνικές ειδήσεις», λέει στα «ΝΕΑ» η ηθοποιός Μίρκα Παπακωνσταντίνου. Και όντως, το «Ρομάντσο» είχε κάτι από μια κοσμική δημοσιογραφία με μέτρο πολύ πριν από τη διάχυση των πικάντικων πληροφοριών στον ωκεανό του Ιντερνετ.
Βασική ύλη του υπήρξαν τα αυτοτελή ή σε συνέχειες αναγνώσματα και μάλιστα από πένες όπως οι Νίκος Τσιφόρος, Νίκος Μαράκης, Ασημάκης Γιαλαμάς, Πολύβιος Βασιλειάδης, Δημήτρης Ψαθάς. Κυρίως όμως η τεράστια τηλεοπτική επιτυχία του Νίκου Φώσκολου «Αγνωστος πόλεμος», σε έντυπες συνέχειες, όπως και ραδιοφωνικές επιτυχίες του στυλ «Το σπίτι των ανέμων» με τον Αστυνόμο Λαμπίρη σε φωτορομάντσα.
Στις ίδιες σελίδες στεγαζόταν και η πρώτη Ελληνίδα των αισθηματικών μυθιστορημάτων Ιωάννα Μπουκουβάλα-Αναγνώστου. Επίσης, εδώ υπήρξε ως συνταγή της επιτυχίας, οι μόνιμες και μακροχρόνιες στήλες ή σελίδες που διαμόρφωναν ένα συμπαγές κοινό (όχι απαραίτητα γυναικείο), ενώ στις σελίδες του παρέλαυναν και υπογραφές ξένων μεγάλων συγγραφέων όπως Ερνεστ Χέμινγουεϊ, Αμβρόσιος Μπιρς και Πίτερ Τσέινι. Μεγάλο κεφάλαιο ήταν οι γελοιογραφίες και μετρ του είδους πέρασαν από εδώ όπως ο Αρχέλαος, ο Χριστοδούλου, ο Πολενάκης και άλλοι.
Οι σελίδες του περιοδικού προσέφεραν και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, κείμενα με ιατρικές συμβουλές και χρονογράφημα. Την ίδια εποχή που ο σπουδαίος Παύλος Παλαιολόγος υπέγραφε χρονογράφημα στην πρώτη σελίδα του «Βήματος», παράλληλα έγραφε κάθε εβδομάδα για το «Ρομάντσο».
INFO
Με το «Βήμα της Κυριακής» κυκλοφορεί μεθαύριο το ανατυπωμένο συλλεκτικό «Ρομάντσο» της 30ής Απριλίου του 1963 με εξώφυλλο την Αλίκη Βουγιουκλάκη,ενώ η προσφορά θα συνεχιστείτις επόμενες εβδομάδες