Οι ροκ συνευρέσεις τη δεκαετία του ’80 πόνταραν στην κοινωνική ευαισθητοποίηση, με κορυφαία στιγμή το Live Aid που φιλοξενήθηκε στο Γουέμπλεϊ στις αρχές του ’85. Από τους μαραθωνίους κατά του AIDS δεν θα απουσιάσει και η Ελλάδα.

Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς διοργανώνει στο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 2 Οκτωβρίου του 1988 μια μουσική συνάντηση την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από 45.000 θεατές. Οι σταρ της βραδιάς ήταν η «ουαλή κυρία των τσαρτ» Μπόνι Τάιλερ, ο Τζέρι Λι Λιούις, η Τζόαν Τζετ, οι Run DMC και οι Black Uhuru.

Αυτή η ιδιαίτερη μουσική στιγμή δεν στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφού όσοι ήταν εκείνη τη βραδιά στο Καλλιμάρμαρο έζησαν τις καθυστερήσεις, τις αλλαγές στην εμφάνιση των καλλιτεχνών αλλά και την ανομοιογένεια του ρεπερτορίου. Από την επιτυχία της εποχής «Total eclipse of the heart» της Τάιλερ ο… ήχος πέρασε στο «Roll over Beethoven» του Τζέρι Λι Λιούις. Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει ότι η αναφορά –κύριος λόγος για την επτάωρη μουσική συνάντηση –στο AIDS ήταν μόνο σε φυλλάδια που διενεμήθησαν πριν από τη συναυλία.

Η έναρξη της συναυλίας, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ανήκε στους Black Uhuru. Ομως η καθυστέρηση των τζαμαϊκανών καλλιτεχνών της ρέγκε έφερε στη σκηνή νωρίτερα την Μπόνι Τάιλερ. Η υποδοχή που της επεφύλαξε το αθηναϊκό κοινό ήταν χλιαρή. Κάποια κέρματα προσγειώθηκαν στη σκηνή ενώ ακούστηκαν και κραυγές αποδοκιμασίας. Η εισαγωγή του «Total eclipse of the heart» ζέστανε την ατμόσφαιρα. Είχε πια κερδίσει το κοινό όταν ακούστηκε και το «Holding out for a hero», το οποίο άρχισε να την επευφημεί και να της χαρίζει δυνατά χειροκροτήματα.

Το διάλειμμα που ακολούθησε μετά την εμφάνιση της ουαλής σταρ αποδείχθηκε ιδανικό για να πάρουν οι θεατές μια γεύση από τη μετάδοση των Ολυμπιακών Αγώνων από τη Σεούλ. Η εμφάνιση του επόμενου καλλιτέχνη στη σκηνή προκάλεσε τον ενθουσιασμό των θεατών. Ο Τζέρι Λι Λιούις, αυστηρός, φορώντας κοστούμι, γιλέκο και γραβάτα, αφήνει πάνω στο πιάνο την πίπα του και γεμίζει το στάδιο με ένα ξέφρενο ροκ εν ρολ. Κανείς δεν έμεινε αμέτοχος στο χορευτικό κάλεσμά του. Ο παλμός του Σταδίου «έλυσε» τον σταρ, ο οποίος βγάζει το σακάκι του, πετάει τη γραβάτα του, ανεβάζει τα μανίκια του και με το μικρόφωνο ανάμεσα στα πόδια του τραγουδά «Roll over Beethoven».

Μετά το ανεπανάληπτο σόου του 53άρη τότε καλλιτέχνη ήρθε η σειρά της Τζόαν Τζετ για τη σκηνή του Καλλιμάρμαρου. Με φόντο τα κινούμενα σχέδια που προβάλλονταν στην οθόνη, η κυρία με τη χαρακτηριστική φωνή έδωσε στο κοινό σκληρούς ήχους ροκ που άγγιξαν πολλές φορές το χέβι μέταλ.

Την Τζόαν Τζετ στη μαραθώνια συναυλία διαδέχθηκε το ραπ συγκρότημα Run DMC. Το θέαμα που προσέφερε για τα ελληνικά δεδομένα ήταν ξεχωριστό. Η επαφή του ελληνικού κοινού με το συγκεκριμένο είδος μουσικής έγινε με τον καλύτερο τρόπο, αφού οι ήχοι από τα πικάπ που χειριζόταν με δεξιοτεχνία ο Τζαμ Μάστερ Τζέι και το ραπάρισμα εντυπωσίασαν τους θεατές. Από τα μεγάφωνα έβγαινε και ένας περίεργος ήχος που αν o JMJ δεν ζητούσε συγγνώμη, οι θεατές θα έμεναν με την εντύπωση ότι ήταν μέρος της μουσικής του συγκροτήματος και όχι από τα βραχυκυκλωμένα καλώδια.

Οι Run DMC κατάφεραν να κρατήσουν για ώρα ζωντανό το ενδιαφέρον των θεατών. Ομως το ελληνικό κοινό έδειξε ότι δεν ήταν ακόμη εξοικειωμένο με τη ραπ. Φυσικά αρνητικά λειτούργησαν ο κακός ήχος καθώς και η πολύωρη συναυλία. Πριν ακόμη ολοκληρωθεί το πρόγραμμα του ραπ συγκροτήματος οι θεατές άρχισαν να εγκαταλείπουν τις κερκίδες του Παναθηναϊκού Σταδίου. Οταν έφτασαν οι Black Uhuru και ανέβηκαν στη σκηνή, το στάδιο είχε μείνει σχεδόν άδειο. Στις κερκίδες είχαν παρέμεινει μόνο οι φανατικοί της ρέγκε. Που όμως το καταδιασκέδασαν και χόρεψαν μέχρι τελικής πτώσης…