Eνα σουρεαλιστικό αριστούργημα – ο πίνακας «Απάτη στον κήπο» (φωτογραφία) του Ιβ Τανγκί – που έως τώρα θεωρούνταν κατεστραμμένο από τους φασίστες αποκαλύφθηκε πως έχει διασωθεί σε άριστη κατάσταση παρά τα βαριά «τραύματά» του. Στις 3 Δεκεμβρίου 1930, μέλη της εθνικιστικής γαλλικής Πατριωτικής Νεολαίας έκαναν έφοδο στο τότε πρόσφατα ανακαινισμένο Studio 28 στη Μονμάρτρη. Διαμαρτύρονταν για «την ανηθικότητα του μπολσεβικικού θεάματος», της ταινίας «Η χρυσή εποχή» των Σαλβαδόρ Νταλί και Λουίς Μπουνιουέλ που αποτελούσε μια άγρια κινηματογραφική επίθεση στην καθολική Eκκλησία και τη σεξουαλική υποκρισία. Επιτέθηκαν στον πίνακα του Τανγκί όπως και σε έργα των Νταλί, Μαν Ρέι και Μιρό που φιλοξενούνταν στον χώρο υποδοχής του κινηματογράφου, ενώ έσπαζαν έπιπλα και τζάμια, έσκιζαν βιβλία, πέταξαν μελάνι στην οθόνη και άναψαν καπνογόνα. Τις επόμενες μέρες, η πίεση από τις δεξιές εφημερίδες οδήγησε στην απαγόρευση της ταινίας. Ο πίνακας, διαστάσεων 92×73 εκ. είναι χαρακτηριστικός των διαχρονικών, άγονων τοπίων του Τανγκί με φανταστικά αντικείμενα και διφορούμενες μορφές. Αγνωστο πώς συντηρήθηκε τόσο καλά ώστε καλύφθηκαν όλα τα ίχνη της επίθεσης από μαχαίρι – που είναι ορατά μόνο αν το έργο εξεταστεί με ακτίνες – και πωλήθηκε σε γάλλο συλλέκτη μέσω δημοπρασίας το 1985. Πρόσφατη έρευνα στην οποία εξετάστηκαν ενδελεχώς τα υλικά κατασκευής του, αλλά και το υπόβαθρο του πίνακα από συντηρητές απέδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι πρόκειται για το θεωρούμενο ως χαμένο έργο του Τανγκί.