Ιλδεγάρδη του Μπίνγκεν, Ευλογημένη Χίλντεγκαρντ του Μπίνγκεν, Αγία Χίλντεγκαρντ και Σίβυλλα του Ρήνου. Οι προσφωνήσεις για την  Χίλντεγκαρντ φον Μπίνγκεν, την ποιήτρια και συνθέτρια των μεσαιωνικών χρόνων (1098 – 17 Σεπτεμβρίου 1179) περιγράφουν το μέγεθος, την αξία και την ένταση των έργων της. Αυτά τροφοδοτούν την παράσταση που παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό τον τίτλο «Splendidissima Gemma – Recomposing Hildegard» όπου συνομιλούν με τις ηλεκτρονικές συνθέσεις του Constantine Skourlis και τα βίντεο υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Θέμελη Γλυνάτση. Η ιδέα ανήκει στο φωνητικό  σύνολο Canto Soave. Αν σε πρώτη ανάγνωση η μουσική αυτή, η τόσο παλιά, φαντάζει ως μουσειακό είδος, ο Θέμελης Γλυνάτσης εξηγεί ότι «η συνειδητή ένδεια της μουσικής σύνθεσης, που λόγω σύμβασης απέφευγε να διεγείρει το σώμα, αντιδιαστέλλεται με ένα «κρυφό» μουσικό ιδίωμα που παραπέμπει σε μια εκστατική σωματικότητα, σε στιγμιαίες φωνητικές κορυφώσεις που είναι ταυτόχρονα θρησκευτικές και κοσμικές».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ