Μπαχ: Τα κοντσέρτα για πιάνο σόλο, Χάιντν: Κοντσέρτο για πιάνο έργο 21. Βάσω Δεβετζή, πιάνο, Ορχήστρα Δωματίου της Μόσχας, Ρούντολφ Μπαρσάι, Doremi

Η πιανίστα Βάσω Δεβετζή υπήρξε μία από τις σημαντικότερες μορφές της μεταπολεμικής ελληνικής μουσικής. Αρχισε τη σταδιοδρομία της τη χρονιά που τελείωνε ο εμφύλιος πόλεμος, όμως γρήγορα βρέθηκε στη Γαλλία όπου συνδέθηκε στενά με τη μεγάλη Μαργκερίτ Λονγκ και άλλους σπουδαίους ομότεχνούς της στη χώρα. Ενδεχομένως η Γαλλία, όπου και διέπρεψε μέσα σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό και ανταγωνιστικό μουσικό περιβάλλον, να είχε παραμείνει το κύριο κέντρο της δραστηριότητάς της, αν μία περιοδεία στην πρώην ΕΣΣΔ στα τέλη της δεκαετίας του ’50 δεν την έφερνε σε επαφή με σειρά από μεγάλων μουσικών στη Μόσχα και το Λένινγκραντ. Ηταν τελικά σε αυτή την αχανή χώρα, τη γεμάτη με μουσικούς παγκόσμιας κλάσης, όπου η Βάσω Δεβετζή απογειώθηκε. Συνέπραξε σε περιοδείες με τον θρυλικό για τις απαιτήσεις του Ευγκένι Μραβίνσκι και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λένινγκραντ, με τον μεγάλο μαέστρο Κίριλ Κοντράσιν, όπως και με τους σολίστ Οϊστραχ και Ροστροπόβιτς που κυριάρχησαν στο διεθνές στερέωμα της εποχής τους.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ