Είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα έχοντας σημειώσει πορεία 50 ετών με 20 εκατομμύρια πωλήσεις. Το Polo, μαζί με το Golf , είναι τα δύο πιο επιτυχημένα μοντέλα της γερμανικής φίρμας, που πλέον συνεχίζουν να κερδίζουν το κοινό τους ιδίως με τις τεχνολογικές καινοτομίες που προσφέρουν. Το Polo εμφανίστηκε στην αγορά το 1975,

Το οποίο συνεχίζει να εξελίσσεται συνεχώς, μέσα σε πέντε δεκαετίες και έξι συνολικά γενιές – από το hatchback Polo, την coupé εκδοχή, το CrossPolo με την off-road εμφάνιση, το αποδοτικό Polo BlueMotion και, φυσικά, το εξαιρετικά δυναμικό Polo R WRC, που κατέκτησε τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι (WRC) την περίοδο 2013–2016.

Η πρώτη γενιά είχε μήκος που άγγιζε τα 3,50 μέτρα, ακολούθησε η δεύτερη γενιά που παρέμεινε στην παραγωγή για 13 χρόνια, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Ακολούθησε η τρίτη στην οποία εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως αερόσακοι, και ABS ενώ η τέταρτη γενιά κατάφερε να πουλήσει 4,1 εκατομμύρια μονάδες. Σήμερα, στην αγορά βρίσκεται η έκτη γενιά το οποίο φέρει σύστημα για Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Front Assist), σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας ενώ ξεχωρίζει το Polo GTI που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2021, με  ισχυρό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 207 ίππων. Μέχρι σήμερα, έχουν κατασκευαστεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες της έκτης γενιάς Polo.

 

Polo I – Το πρώτο Polo παρουσιάστηκε στη Γενεύη τον Μάρτιο του 1975  ένα λιτά εξοπλισμένο δίπορτο μοντέλο, βασισμένο τεχνικά στο Audi 50. Με μήκος μόλις 3,50 μέτρα, προσέφερε χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η αρχική έκδοση του Polo κατασκευάστηκε έως το 1978,, η οποία παρέμεινε σε παραγωγή από το 1977 έως το 1981.

Polo II Τον Σεπτέμβριο του 1981, η Volkswagen παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Polo. Μόλις έναν χρόνο αργότερα, ακολούθησε μια fastback coupé έκδοση με ισχυρότερους βενζινοκινητήρες. Το Polo Coupé GT40 λανσαρίστηκε το 1987 ως μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, το οποίο αποτέλεσε την πιο ισχυρή εκδοχή του μέχρι τότε, με απόδοση 115 ίππων. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνισή του και ο πιο οικονομικός κινητήρας της γκάμας: ο μικρότερος diesel με ισχύ 45hp. Η δεύτερη γενιά του Polo παρέμεινε στην παραγωγή για 13 χρόνια, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Polo III – Η τρίτη, πλήρως ανανεωμένη γενιά του Polo ακολούθησε το 1994 – με νέο αμάξωμα, πλαίσιο και κινητήρες. Το 1998 την πρεμιέρα της πραγματοποίησε μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής, το Polo GTI με ισχύ 125 ίππων, φέρνοντας για πρώτη φορά τα τρία «μαγικά» γράμματα στο συγκεκριμένο μοντέλο. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3,5 εκατομμύρια μονάδες της τρίτης γενιάς Polo.

Polo BlueGT

Polo IV – Η τέταρτη γενιά του Polo παρουσιάστηκε το 2001 υιοθετώντας μία νέα χαρακτηριστική σχεδίαση με τέσσερα μεγάλα φωτιστικά σώματα από διαυγές κρύσταλλο. Νέοι κινητήρες, μεταξύ αυτών και τρικύλινδροι καθώς και ισχυροί υπερτροφοδοτούμενοι για το Polo GTI, παρείχαν περισσότερη ισχύ. Το Polo GTI (πλέον με 110 kW / 150 ίππους) έκανε την εμφάνισή του το 2006, μαζί με το CrossPolo, το οποίο διέθετε δυναμική off-road εμφάνιση, και το Polo BlueMotion, με εκπομπές CO₂ μόλις 99 g/km. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 4,1 εκατομμύρια Polo της τέταρτης γενιάς.

Polo V – Η πέμπτη γενιά του Polo, η οποία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Μάρτιο του 2009. Ξεχώρισε το Polo GTI έδωσε και πάλι το παρών στην γκάμα. Ήταν το ταχύτερο Polo παραγωγής όλων των εποχών, μεταφέροντας την αίσθηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στον δρόμο. Από το 2009 έως το 2017, η Volkswagen πούλησε συνολικά 6,3 εκατομμύρια Polo πέμπτης γενιάς.

Polo VI – Η έκτη γενιά του Polo, που παρουσιάστηκε το 2017, βασίστηκε για πρώτη φορά στην πλατφόρμα MQB, αποκτώντας έτσι πολυάριθμα προαιρετικά χαρακτηριστικά από μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων. Το νέο Polo GTI παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2021, με έναν ισχυρό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 152 kW (207 ίππων). Μέχρι σήμερα, έχουν κατασκευαστεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες της έκτης γενιάς Polo.