Ηταν λίγο μετά τις 10 το πρωί της 24ης Σεπτεμβρίου 2009, όταν δύο άνδρες χτύπησαν το κουδούνι στον αριθμό 135 της οδού Εσεγκχεμ των Βρυξελλών, εκεί που βρίσκεται το σπίτι-μουσείο ενός από τους κορυφαίους του σουρεαλισμού, του Ρενέ Μαγκρίτ.

Ο ένας σημάδεψε με το όπλο του τον θυρωρό και τον ακινητοποίησε, όπως και τα τρία μέλη του προσωπικού μαζί με δύο ιάπωνες τουρίστες. Ο άλλος άρπαξε το σημαντικότερο έκθεμα: έναν πίνακα διαστάσεων 60x80 εκ., υπό τον τίτλο Ολυμπία. Πρόκειται για ένα γυμνό πορτρέτο της γυναίκας του καλλιτέχνη με ένα κοχύλι ακουμπισμένο στο σώμα της, η αξία του οποίου αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ.

Η αστυνομία έσπευσε στο σημείο καθώς ενεργοποιήθηκε ο συναγερμός από την αφαίρεση του πίνακα, ωστόσο οι δράστες είχαν εξαφανιστεί. Κάμερες ασφαλείας δεν υπήρχαν και η αναζήτηση έπρεπε να γίνει βάσει σκίτσων. Οι κινήσεις τους έδειχναν πως επρόκειτο για επαγγελματίες, όπως γράφει ο Τζόσουα Χαντ στο εκτενές άρθρο του περιοδικού «Vanity Fair»: κινήθηκαν με ταχύτητα και ακρίβεια, ήξεραν να χειρίζονται όπλα και ομήρους και γνώριζαν σε πόσο χρόνο θα ανταποκρινόταν η αστυνομία. Το κυριότερο: έθεσαν ως στόχο τους ένα μικρό ιδιωτικό μουσείο, που δέχεται επισκέπτες κατόπιν συνεννόησης. Αρα οι πιθανότητες να βρουν περισσότερους εν δυνάμει ομήρους από όσους μπορούσαν να διαχειριστούν ήταν ελάχιστες.

Διαβάστε περισσότερα στα ΝΕΑ που κυκλοφορούν την Τετάρτη

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από