Η καλή… φυσική κατάσταση του αυτοκινήτου προϋποθέτει την τακτική, εξονυχιστική συντήρησή του πριν από τις πασχαλινές διακοπές μας – που συνήθως αποτελούν μια γερή πρόβα για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διαδρομές μας.

Ο εντατικός έλεγχος των μηχανικών μερών, ο ηλεκτρολογικός έλεγχος, η αλλαγή των ελαστικών – εφόσον είναι επιτακτική η τοποθέτηση καινούργιων – το τσεκάπ στο σύστημα πέδησης κ.ά. είναι μερικά από τα σημεία που θα πρέπει να ελέγξουμε πριν από το προγραμματισμένο μας ταξίδι. Ξεχωριστό έλεγχο πρέπει να πραγματοποιήσουμε και στο σύστημα κλιματισμού, μιας και η καλή λειτουργία του θα διασφαλίσει, εκτός από δροσερό, και καθαρό αέρα μέσα στο αυτοκίνητό μας.

ΟΙ ΣΥΧΝΟΤΕΡΕΣ ΒΛΑΒΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Σύμφωνα με την DEKRA – τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου – οι συχνότερες βλάβες (εκτός από το κλαταρισμένο ελαστικό) προέρχονται από τα ηλεκτρικά, τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, το κιβώτιο ταχυτήτων, την υπερθέρμανση του κινητήρα – το τελευταίο, πιο συχνό στη χώρα μας το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

Ελαστικά: Το σκασμένο ελαστικό είναι μια από τις πιο συχνές βλάβες που παρουσιάζονται, κυρίως στα αυτοκίνητα τα οποία φέρουν ελαστικά αρκετά ταλαιπωρημένα και… φορτωμένα με πολλά χιλιόμετρα. Γι’ αυτόν τον λόγο πριν από κάθε ταξίδι, καλό είναι να έχουμε κάνει έναν έλεγχο στη ρεζέρβα, αν έχει τον σωστό αέρα, τα εργαλεία, τον γρύλο κ.ά. Επίσης, η αλλαγή του ελαστικού με το ελαστικό… ανάγκης είναι μια προσωρινή λύση, μιας και θα πρέπει να επισκευάσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται το κλαταρισμένο.

Δίσκος – πλατό: Οταν διαπιστώσουμε ότι το αυτοκίνητό μας πατινάρει, κοινώς η αποσύμπλεξη της ταχύτητας γίνεται όταν αφήνουμε τον συμπλέκτη στο τέλος τη διαδρομής και όχι στο μέσο, τότε αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε έναν εντατικό έλεγχο στον δίσκο – συμπλέκτη. Αν απαιτείται αλλαγή, τότε αυτή πρέπει να πραγματοποιηθεί πριν από μια μεγάλη ή πολυήμερη εκδρομή. Το κόστος είναι μεγάλο, αλλά σίγουρα δεν θα αναγκαστείτε να γυρίσετε πίσω για να επισκευάσετε την τελευταία στιγμή το λαβωμένο αυτοκίνητό σας, που σας άφησε στη μέση μιας ορεινής διαδρομής.

Υπερθέρμανση: Η εικόνα του ακινητοποιημένου οχήματος στην άκρη του δρόμου με ανοιχτό το καπό και τους καπνούς από το ψυγείο τις θερμές ημέρες δεν είναι σπάνια στη χώρα μας. Η έλλειψη νερού, το σπασμένο κολάρο είναι μερικές από τις πιο συχνές αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια του νερού στο ψυγείο και απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Σε μια τέτοια περίπτωση, η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος σε ασφαλές σημείο είναι επιβεβλημένη. Για να μην πάθει… λειψυδρία το αυτοκίνητό σας, καλό είναι να ελέγχετε το υγρό στο ψυγείο ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι. Αν διαπιστώσετε ότι συμπληρώνετε πολύ συχνά, τότε υπάρχει πιθανότητα να έχετε διαρροές – οπότε πρέπει επειγόντως να επισκεφθείτε το συνεργείο με το οποίο συνεργάζεστε.

Κινητήρας χωρίς λάδι: Eλέγχετε τη στάθμη των λαδιών ακόμη και έπειτα από ένα ταξίδι. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν διαρροές λαδιών από το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου – στο κάρτερ – και ούτε τα λάδια να έχουν χρώμα μαύρο. Στην τελευταία περίπτωση θα πρέπει να αλλάξετε αμέσως λάδια στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.

Φρένα: To σύστημα πέδησης είναι και αυτό στη λίστα των πιο συχνών βλαβών. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να τσεκάρουμε τη στάθμη των υγρών στα φρένα. Αν το δοχείο έχει ελάχιστα υγρά φρένων θα πρέπει αμέσως να τα συμπληρώσετε με τα κατάλληλα υγρά που προβλέπει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΣΕΡΒΙΣ

Και φέτος, πριν από το Πάσχα, συγκεκριμένες αντιπροσωπείες προσφέρουν στους ιδιοκτήτες καινούργιων αλλά και παλαιών οχημάτων ειδικές εκπτώσεις στο σέρβις, τα ανταλλακτικά, ενώ οι περισσότερες έχουν καθιερώσει τον δωρεάν έλεγχο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

Mercedes-Benz: Το Service Select είναι το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα για τη συντήρηση των μεταχειρισμένων Mercedes-Benz άνω των 6 ετών με πολλά πλεονεκτήματα. Στα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα που θα πρέπει να γνωρίζουν οι κάτοχοι μοντέλων της Mercedes-Benz είναι η έκπτωση 38% στα ανταλλακτικά των πακέτων συντήρησης, καθώς και στα υγρά και λιπαντικά που χρησιμοποιούνται για όλες τις συνήθεις εργασίες. Οι εργασίες συντήρησης και επισκευής εκτελούνται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Nissan: Μέσω των εξουσιοδοτημένων συνεργείων της ιαπωνικής φίρμας, οι κάτοχοι παλαιότερων μοντέλων μπορούν να εκμεταλλευτούν το προνομιακό πρόγραμμα Nissan 3+. Συγκεκριμένα, για τους κατόχους αυτοκινήτων Nissan 3-7 ετών που έχουν πλήρες αρχείο συντήρησης στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο και απαραίτητα «σφραγισμένο» book service, υπάρχει η δυνατότητα μερικής κάλυψης με τη μορφή έκπτωσης (σε ποσοστό μέχρι 75%) σε επιλεγμένα, μη αναλώσιμα ανταλλακτικά που χρήζουν αντικατάστασης.

Renault: H Renault προσφέρει ε όλους τους πελάτες με αυτοκίνητα παλαιότερα των 5 ετών το πρόγραμμα Renault Total Care 5+. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ολοκληρωμένα πακέτα συντήρησης και επισκευής από 58 ευρώ. Το πακέτο των εργασιών περιλαμβάνει αλλαγή λιπαντικών, αντικατάσταση ιμάντα, τακάκια, καθαρισμό air condition κ.ά. Τα πακέτα περιλαμβάνουν ανταλλακτικά, εργασία και ΦΠΑ με γνήσια ανταλλακτικά Renault.

Peugeot: Εως και τις 30 Απριλίου η Peugeot προσφέρει στους πελάτες δωρεάν ολοκληρωμένο τεχνικό έλεγχο ασφάλειας του αυτοκινήτου τους στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών της. Ο τεχνικός έλεγχος ασφαλείας περιλαμβάνει ελέγχους – μεταξύ άλλων – στο σύστημα πέδησης, διεύθυνσης, ανάρτησης, σύστημα ψύξης και άλλα. Επίσης, περιλαμβάνει δωρεάν συμπλήρωση όλων των υγρών (λάδι κινητήρα, υγρό φρένων, αντιψυκτικό και υγρό πλυστικής συσκευής) κ.ά. Με κάθε τεχνικό έλεγχο ασφαλείας οι πελάτες της Peugeot λαμβάνουν γραπτό πιστοποιητικό ελέγχου ποιότητας του αυτοκινήτου τους, ενώ για όσους προβούν στον προγραμματισμό ενός ραντεβού μέσω της υπηρεσίας Peugeot online service παρέχεται και έκπτωση 25% σε επιλεγμένες κατηγορίες ανταλλακτικών.

ΠΟΤΕ KAIΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το υπερφορτωμένο αυτοκίνητο και τα ελαστικά με μειωμένη πίεση μπορούν να ανεβάσουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

Οι άφθονες βαλίτσες, η μπαγκαζιέρα και όταν το αυτοκίνητό μας θυμίζει κινητό… σπίτι είναι πολύ φυσικό να αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι σε ένα υπερφορτωμένο αυτοκίνητο η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 25%-30%!

Ελαστικά με μειωμένη πίεση σημαίνει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και αλλαγή της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Οπότε, πριν από κάθε διαδρομή ας τσεκάρουμε την πίεση των ελαστικών στο αυτοκίνητό μας, ενώ ο κατασκευαστής μάς συμβουλεύει και για το ποια είναι η σωστή πίεση όταν το αυτοκίνητό μας έχει φορτωθεί.

Ενα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο, εκτός από τους κινδύνους που εγκυμονούν στον τομέα της ασφάλειας, είναι πολύ πιθανόν να ανεβάζει και την κατανάλωση καυσίμου.