Σήμερα, όσοι κατέχουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων ή έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Η απαλλαγή αυτή συνιστά ένα από τα βασικότερα κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων μικρού κυβισμού με χαμηλούς ρύπους, με προτίμηση στα ντιζελοκίνητα. «Αν διατηρηθεί αυτή η πρόβλεψη σε μερικά χρόνια δεν θα πληρώνει κανένας τέλη κυκλοφορίας» σημειώνει στα «ΝΕΑ» παράγοντας της αγοράς αυτοκινήτου, τολμώντας να προβλέψει το τέλος της απαλλαγής.

Οι αλλαγές στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας βρίσκονται στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών την τελευταία διετία και μάλιστα η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εκπονήσει διάφορα εναλλακτικά σενάρια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας. Μεταξύ αυτών και το «ολλανδικό μοντέλο» το οποίο προέβλεπε την τοποθέτηση GPS σε όλα τα αυτοκίνητα, ώστε τα τέλη κυκλοφορίας να πληρώνονται με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Η πρόταση αυτή εγκαταλείφθηκε σύντομα καθώς κρίθηκε ότι ήταν πολύ δύσκολο να προχωρήσει.

Τώρα αναζητείται ακόμα μία φορά νέο μοντέλο για τα τέλη κυκλοφορίας ώστε να διασφαλιστούν ετήσια έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ για τον προϋπολογισμό.

Στο μεταξύ, από το 2009 έως σήμερα περισσότεροι από 770.000 ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους προκειμένου να γλιτώσουν τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης.