Εντεκα αστυνομικοί συγγραφείς, έξι άνδρες και πέντε γυναίκες, μέλη της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ), δημιούργησαν με τα αντίστοιχα έντεκα διηγήματά τους έναν πρωτότυπο χάρτη εγκλημάτων που, όλα πλην ενός, γίνονται σε διάφορες ελληνικές πόλεις και χωριά. Ο συλλογικός τόμος «Ο τόπος πρόδωσε τον ένοχο» - το τρίτο βιβλίο της ΕΛΣΑΛ μετά τα «Είσοδος κινδύνου» (Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2011) και «Η επιστροφή του αστυνόμου Μπέκα» (Εκδόσεις Καστανιώτη, 2012) - περιλαμβάνει ιστορίες με φόνους πάθους ή συμφέροντος, εκδίκησης ή τιμωρίας, σύγχρονες ή παλιές, οι οποίες, όπως αναφέρει στο προλόγισμά του ο Φίλιππος Φιλίππου, «καταγράφουν τη σχεδόν άγνωστη πραγματικότητα της ελληνικής επαρχίας ή καλύτερα της εκτός αθηναϊκού κέντρου Ελλάδας, και οι αναγνώστες ανακαλύπτουν ήθη και συμπεριφορές που τους φαίνονται ξένες και ενίοτε ακατανόητες». Το «Κρυπτόλεξο» του Νεοκλή Γαλανόπουλου θυμίζει σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, το «Ουίσκι ή κονιάκ;» της Κυριακής Γεροζήση μάς μεταφέρει στη Λάρισα του 1971, την εποχή της απριλιανής δικτατορίας, όπου άτομα επικίνδυνα για τη «δημόσια τάξη» και υπερεθνικόφρονες είναι αναμεμειγμένοι σε αισθηματικά ειδύλλια, ζήλειες και πράξεις βίας, ενώ ο «Τρόμος στην Αρεόπολη» του Παναγιώτη Γιαννουλέα αναφέρεται σε μια σειρά από φόνους που μοιάζουν με ατυχήματα. Ο Δημήτρης Κεραμεύς στο διήγημά του «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» δημιουργεί έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ που θυμίζει ήρωα του Ντάσιελ Χάμετ και αναλαμβάνει να διαλευκάνει τη δολοφονία ενός εφοπλιστή στη Καβάλα ενώ ο Γιάννης Πανούσης με τους «Νεκρικούς γρίφους στη Γκουμούλτζινα» γράφει για την πολυπολιτισμική Κομοτηνή όπου δολοφονούνται άτομα με σκοτεινό παρελθόν και πίσω από τους θανάτους κρύβονται συμφέροντα τα οποία σχετίζονται με φυλετικά, εθνικιστικά ή θρησκευτικά ζητήματα. Στη «Θέα από ψηλά», η Γεωργία Παπαλυμπέρη περιγράφει μια αισθηματική σχέση που εκτυλίσσεται σε ένα ειδυλλιακό χωριό του Ταΰγετου και έπειτα από έναν ερωτικό καβγά καταλήγει στον θάνατο του άντρα ενώ στους «Φόνους της (Χακτζέ Μπινάζ;) Χανούμ» του Αργύρη Παυλιώτη ένας συγγραφέας πέφτει νεκρός την ώρα της παρουσίασης του βιβλίου του στο Γενί Χαμάμ και ο δικηγόρος Ανδρέας Αναγνώστου προσπαθεί να διαλευκάνει την υπόθεση. Η Μιμή Φιλιππίδη με το «Θα πεθάνεις στο νερό» μάς ξεναγεί στη Δράμα, όπου ένας ερωτιάρης σκηνοθέτης βρίσκεται νεκρός. Ο Γιάννης Ράγκος μάς μεταφέρει στο Ναύπλιο του 1831, την εποχή της δολοφονίας του Ιωάννη Καποδίστρια από τους Μαυρομιχαλαίους, όπου ένας σκοτεινός τύπος δολοφονείται σε καπηλειό και ο αστυνόμος της πόλης προσπαθεί να βρει την άκρη. Τέλος στα «Χολιγουντιανά εγκλήματα» της Αθηνάς Μπασιούκα γίνεται ένας φόνος στο Λος Αντζελες που θυμίζει το «Ψυχώ» του Αλφρεντ Χίτσκοκ.