Ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου, κατέστησε σαφές ότι θα επαναξεταστεί η διάταξη που ορίζει ότι δεν συνιστά απιστία για τη διοίκηση των τραπεζών η σύναψη δανείων πάσης φύσεως με ΝΠΔΔ ή ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και η εν γένει παροχή πιστώσεων σε αυτά, εφόσον έχουν προηγηθεί αποφάσεις από τις εγκριτικές επιτροπές της τράπεζας και εφόσον τηρήθηκαν κατά τη χορήγηση τους οι κανονιστικές πράξεις της ΤτΕ.

Το εν λόγω έγγραφο του Χαρ. Αθανασίου διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης και αιτήματος κατάθεσης εγγράφων του πρώην προέδρου της Βουλής, Απόστολου Κακλαμάνη.

Ειδικότερα, επικαιροποιημένα στοιχεία για τις υποθέσεις απιστίας διοικήσεων και στελεχών τραπεζών που σχετίζονται με τη σύναψη δανείων με Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου.

Πρόκειται για έγγραφα από τις εισαγγελίες Εφετών και των εφετείων της χώρας τα οποία είχε ζητήσει ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης.

Ο κ. Κακλαμάνης είχε υποβάλει το αίτημα μετά την ψήφιση διάταξης του Ν. 4146/13 που ορίζει ότι δεν συνιστά απιστία για τον πρόεδρο, τα μέλη του ΔΣ και τα στελέχη των τραπεζών, η σύναψη δανείων πάσης φύσεως με νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, του ευρύτερου δημόσιου τομέα καθώς και εν γένει παροχή πιστώσεων σε αυτά, εφόσον έχουν προηγηθεί αποφάσεις από τις εγκριτικές επιτροπές της τράπεζας και εφόσον τηρήθηκαν κατά τη χορήγηση τους οι κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδος.

Από το έγγραφο του υπουργού Δικαιοσύνης Χαράλαμπου Αθανασίου καθίσταται σαφές ότι το ζήτημα της συγκεκριμένης διάταξης «θα τεθεί υπόψη της Επιτροπής που συστάθηκε για τη σύνταξη σχεδίου νέου Ποινικού Κώδικα και θα συνεξετασθεί με το κατ΄ εξοχήν αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών».

Ο κ. Κακλαμάνης και στο παρελθόν, αλλά και πρόσφατα, με την αίτηση κατάθεσης εγγράφων, έχει διατυπώσει τη θέση ότι η διατήρηση σε ισχύ της συγκεκριμένης διάταξης χρησιμεύει για τη συγκάλυψη παράνομων δανειοδοτήσεων και εν γένει παροχής πιστώσεων από τράπεζες προς ΝΠΔΔ ή ΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα.