Εξήντα τρεις εικόνες τυπωμένες με κορνίζα σε λαμαρίνα. Εικόνες με γυναίκες απ’ όλο τον πλανήτη. Από χωριά που δεν υπάρχουν στο GPS. Από σπίτια και δρόμους. «Μάθαινα ότι κάτι γινόταν και πήγαινα», σημειώνει στα «ΝΕΑ» η φωτορεπόρτερ Μάρω Κουρή και σε αυτά τα λόγια συνοψίζεται η δική της περιπέτεια από τα ταξίδια της, από τον τρόπο με τον οποίο ο φακός της απαθανάτισε γυναίκες του κόσμου και που τώρα ανακεφαλαιώνεται σε μια έκθεση στο Παρίσι.

Η γυναίκα ιθαγενής της φυλής των Μαορί με το τατουάζ στο πρόσωπο οδηγούσε ένα παλιό φορτηγό στο χωριό της Νέας Ζηλανδίας, στην περιοχή Ρουατόρια, όπου έχουν εγκατασταθεί οι γεροντότεροι της φυλής –φυλή που παλεύει να συνεχίσει να υπάρχει. Στην αλλαγή της χιλιετίας, η Μάρω Κουρή βρέθηκε εκεί, ψάχνοντας βρήκε τη γυναίκα του αρχηγού της φυλής, πήγε στο πλίνθινο σπίτι τους, αποτύπωσε μια πραγματικότητα που ήδη ενέχει το στοιχείο ντοκουμέντου.

Καθημερινές γυναίκες που μάχονται για να επιβιώσουν, για να διατηρήσουν ή να βελτιώσουν τη ζωή τους. Ανάμεσά τους και επώνυμες, όπως η Σεζάρια Εβορα, η μεγάλη τραγουδίστρια από το Πράσινο Ακρωτήρι. Η ξυπόλητη ερμηνεύτρια με το περίεργο σπίτι-παλάτι που θύμιζε «υπουργείο πρόνοιας». «Εμεινα μαζί της πέντε ημέρες. Το κουδούνι χτύπαγε αδιάκοπα από φτωχό απλό κόσμο που δεν είχε να πληρώσει το ρεύμα του και ζητούσε λεφτά από τη Σεζάρια. Αυτή έδινε, είχε έναν μπάτλερ, έπινε συνέχεια νερό αφού είχε περάσει από αλκοολισμό. Τηγάνιζε συνέχεια ψάρια, έφτιαχνε μαρμελάδα από παπάγια, κερνούσε τον κόσμο, θυμόταν τους έλληνες ναυτικούς που περνούσαν από το Πράσινο Ακρωτήρι και διατηρούσε μια φωτογραφία του Ζυλ Ντασσέν σαν εικόνισμα στο κρεβάτι της», θυμάται η φωτορεπόρτερ.

Σε ένα άλλο φόντο, μια γυναίκα που φωτογράφισε η Μάρω Κουρή ίσως αποτυπώνει μια ολόκληρη εποχή και μια κοινωνία. Η βραβευμένη φωτογράφος εξηγεί: «Είναι μια γυναίκα σε έναν σταθμό λεωφορείων στις παραγκουπόλεις του Σοβέτο στο Γιοχάνεσμπουργκ, στη Νότια Αφρική. Συνωστισμός και τόσος κόσμος που δίνεις φιλοδώρημα σε πιτσιρικάδες για να σου πιάσουν θέση. Μια γυναίκα σε ένα κάδρο σκόνης, ζέστης, θέρους βλέπει τον γιο της να φεύγει και τον αποχαιρετά τραγουδιστά με λαρυγγισμούς».

Από την άλλη, σε μια άλλη εικόνα, μίλια μακριά, μια νέα γυναίκα πανκ με τατουάζ και στηθόδεσμο με στρας έχει πάει σε μια πορεία στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας και ενώνει τη φωνή της με αυτούς που θέλουν από τη βασίλισσα να ζητήσει συγγνώμη για το κακό που προξένησαν οι αποικιοκράτες στους ιθαγενείς. Εικόνες που τώρα έχουν μεγεθυνθεί για τις ανάγκες της έκθεσης και ένα βίντεο με ακόμη 120 φωτογραφίες, από την ενότητα που συνεχώς δουλεύει και αναπτύσσει, τις «Γυναίκες του Κόσμου». Μιας ενότητας-ματιάς πάνω στον αγώνα των γυναικών για ζωή και δικαιώματα στο πλανητικό χωριό. Ενα ντοκουμέντο υψηλής θερμοκρασίας.