Είναι κάποιες στιγμές στην καριέρα που αποφασίζεις «με ποιους να πας και τι ν’ αφήσεις». Η νέα σταρ κυρίως των κινηματογραφικών μιούζικαλ (όπως το «Mamma mia!» και «Οι άθλιοι») αποφάσισε να πάει με το… σεξ. Και με το «Βαθύ λαρύγγι». Το τόλμησε και, όπως φαίνεται, βγαίνει νικήτρια

«Περισσότερες ταινίες θα έπρεπε να έχουν το σεξ σαν κεντρικό θέμα», λέει η Αμάντα Σέιφριντ, η μικρούλα του κινηματογραφικού μιούζικαλ «Mamma mia!», που ενηλικιώθηκε και πέρασε στο… «Βαθύ λαρύγγι».

Η ταινία «Lovelace» (η προβολή της στις ελληνικές αίθουσες θα προγραμματιστεί μέσα στους επόμενους μήνες) που την υποχρεώνει σχεδόν να μιλάει για το σεξ και δη εκείνο που έκανε διάσημο στον κινηματογράφο η πορνοστάρ Λίντα Λάβλεϊς του «Λαρυγγιού», την οποία και ενσαρκώνει, την έκανε να ξανασκεφτεί πόσο άνετοι είμαστε τελικά όλοι απέναντι στο σεξ. Και πόσο το έχουμε και το εκτιμούμε στη ζωή μας.

Βέβαια, «το να συζητάς για σεξ και πορνό όλη μέρα με τα μέσα ενημέρωσης, γίνεται κουραστικό», λέει η 27χρονη Σέιφριντ. «Και ειδικότερα αν αφορά μόνο εμένα, που νιώθω και τόσο μεγάλη ευθύνη, τόσο για την ταινία όσο και για τη Λίντα».

Η ηθοποιός, ωστόσο, δεν θεωρεί το πορνό κατακριτέο και μάλλον εμφανίζεται ως απελευθερωμένη και συνειδητοποιημένη όταν δηλώνει πως το σεξ είναι κάτι φυσιολογικό που όλοι κάνουμε. «Οπότε δεν θα κρίνω το πορνό». Ούτε το σεξ στις ταινίες είναι κάτι φοβερό για εκείνη. Βέβαια κρίνει και κατακρίνει το παράνομο πορνό, «την κτηνωδία και την παιδική πορνογραφία. Θα πρέπει να είναι άρρωστος κανείς για να ευχαριστιέται με κάτι από αυτά». Ομως το συνηθισμένο πορνό δεν είναι πια κάτι τόσο φοβερό για την άλλοτε μικρή, που τόλμησε –δεν υπάρχει άλλη λέξη που να αποδίδει καλύτερα –να αναμετρηθεί με τον ρόλο μιας πορνοστάρ, ακόμη και με κίνδυνο να τσαλακώσει την εικόνα της ή και να την αμαυρώσει. Εκείνη του «καλού κοριτσιού».

Ο ρόλος αποτέλεσε πρόκληση για τη Σέιφριντ, όμως πιστεύει ότι ως Λάβλεϊς προχώρησε ένα βήμα μπροστά, ξεφεύγοντας από τους «ασφαλείς» ρόλους του παρελθόντος της. Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου να μπαίνεις στο πετσί μιας σταρ στην κραταιά αμερικανική βιομηχανία του πορνό, η οποία μέσα από την ταραχώδη ζωή της και τη βίαιη μεταχείριση από τον σύζυγό της εξελίχθηκε σε τραγική φιγούρα. «Φυσικά και είχα τους δισταγμούς μου για τον ρόλο», δήλωσε. «Επειδή το Χόλιγουντ δεν φέρεται και τόσο καλά κάποιες φορές στις γυναίκες, δεν μπορείς πάντα να γνωρίζεις τι θα σημαίνει αυτό για την καριέρα σου. Ναι, τους αρέσει όταν ρισκάρεις σαν ηθοποιός, αλλά όταν υποδύεσαι έναν τέτοιο ρόλο, ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις ποιες θα είναι οι αντιδράσεις».

Βέβαια η ζωή και ο ρόλος της Λάβλεϊς μπορεί να εξιτάρισε τη μικρή Αμάντα, αλλά δεν ήταν λίγες οι ηθοποιοί του Χόλιγουντ που τον φοβήθηκαν και, τελικά, τον αρνήθηκαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Κέιτ Χάντσον, κόρη της Γκόλντι Χόουν, που εσχάτως θητεύει στο είδος του μιούζικαλ –με το οποίο έγινε γνωστή η Σέιφριντ -, με έναν καλό ρόλο, μάλιστα, στη δημοφιλή νεανική τηλεοπτική σειρά «Glee» (προβάλλεται και στην Ελλάδα από τον Ant1).

Μπορεί να σε ενηλικιώσει ένας ρόλος; Το πιστεύει η κινηματογραφική Λάβλεϊς (που σε λίγο θα έχει και «αντίπαλο», με μία ακόμη βιογραφική ταινία για την πρωταγωνίστρια στο θρυλικό «Βαθύ λαρύγγι» της δεκαετίας του ’70, τη Μάλιν Ακερμαν). Ταυτίστηκε, άλλωστε, με τον ρόλο της Λίντα Λάβλεϊς περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον ρόλο της μέχρι τώρα. Πώς είπατε; Απολάμβανε η πορνοστάρ το «Βαθύ λαρύγγι»; Αυτό θέλουν να πιστεύουν οι άλλοι, λέει η Σέιφριντ. Οπως την κατηγορούν ότι δεν άφησε τον βίαιο σύζυγό της (τον ανερχόμενο Πίτερ Σάρσγκαρντ στην ταινία).

«Μα τι λένε όλοι πια; Γιατί είναι τόσο κυνικοί μαζί της; Φοβόταν, όπως όλα τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας». Και αυτό το μαρτύριο, μέχρι να πάρει το τρένο της μεγάλης φυγής, σκιαγραφεί η ταινία των Ρομπ Επστιν και Τζέφρι Φρίντμαν.

Φυσικά και υπάρχουν γυμνές σκηνές και σεξ, αλλά το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι τελικά η άγρια μεταχείριση και η διαταραγμένη ψυχολογία της Λάβλεϊς. Χρειάζεται και «γερό στομάχι» για να τη δει κάποιος, λέει η Αμάντα της σύγχρονης «Κοκκινοσκουφίτσας», της Τιτίκας στην κινηματογραφική εκδοχή του μιούζικαλ «Οι άθλιοι» του Τομ Χούπερ. Οχι πως έλειπαν και σκηνές που ελάφρυναν το κλίμα –τουλάχιστον στη διάρκεια των γυρισμάτων. Οταν, ας πούμε, η Σέιφριντ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα παγωτό ξυλάκι για να φανεί αληθοφανές το στοματικό σεξ στον κινηματογραφικό σύζυγό της Τσακ Τρέινερ (Πίτερ Σάρσγκαρντ).