Ο άνδρας που δεν χρειάζεται να προσπαθήσει πολύ ήταν ένα σλόγκαν διαφήμισης των 80s, φορτισμένο υπονοούμενα για την υπεροχή του ενός φύλου. Τα χρόνια πέρασαν και έως τον ερχομό του καλοκαιριού 2014 οι απόψεις μοναδικότητας έχουν αλλάξει πολύ. Σε σημείο που ο άνδρας θα πρέπει να μάθει πώς να συνδυάζει χρώματα, υφές υλικών και κοστούμια διαφορετικού ύφους για να αποδείξει την κομψότητά του.
Ολα αυτά βέβαια είναι σχετικά και αφορούν μηνύματα που εμφανίστηκαν σε πασαρέλες και στις διοργανώσεις εβδομάδων μόδας στο Λονδίνο, στο Μιλάνο και στο Παρίσι. Σκοπό είχαν την έγκαιρη ενημέρωση για την ανδρική μόδα. Για ό,τι δηλαδή θα φορεθεί έναν χρόνο αργότερα, σύμφωνα με τις αρχές της πολυτέλειας και της σύγχρονης σημειολογίας.
Στο Λονδίνο η μόδα είναι θέμα προσωπικότητας και ιδιαίτερα τολμηρού χαρακτήρα. Η Σάρα Μπάρτον, η οποία σχεδιάζει και τις ανδρικές συλλογές Alexander McQueen, δεν είχε ενδοιασμούς να χρησιμοποιήσει δαντέλα, το κατεξοχήν υλικό θηλυκότητας, για κοστούμια με όλες τις αρετές της ραφής άγγλων τεχνιτών. Η μόνη διαφορά ήταν στο σχέδιο της δαντέλας: αντί για άνθη, το σχέδιο της ήταν συνθέσεις με ανθρώπινα κρανία.
Στο Μιλάνο μάλιστα, επειδή οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού ταλαιπωρούν όλους, οι σχεδιαστές βασίζουν τις αλλαγές ύφους και ιδεών στο μήκος του στριφώματος (πάνω από τον αστράγαλο) αλλά και στο φάρδος της βερμούδας. Η Γερμανίδα Τζιλ Σάντερ με την αυστηρή προσήλωσή της στην απλότητα κατάφερε να συνδυάσει στο πραγματικό αίτημα για άνεση το ριζοσπαστικό της κόψιμο. Και να παρουσιάσει κοντά σακάκια με πολύ φαρδιές βερμούδες που σταματούσαν χαμηλά στη γάμπα, έχοντας κάποιες διακριτικές προσθήκες από λεπτές φλούο γραμμές στην παγωμένη λευκή απόχρωσή τους.
Το «σπασμένο κοστούμι» είναι μία σημαντική ενότητα στην ανδρική μόδα του ερχόμενου χρόνου, με την οποία ασχολήθηκαν οι σχεδιαστές Τζόρτζιο Αρμάνι, Στέφανο Πιλάτι στον οίκο Ermenegildo Zegna, Αντζελα Μισόνι για τον Missoni. Αφορά τα σύνολα σακάκι και παντελόνι από διαφορετικές υφάνσεις που η διαφορά στην υφή ή το χρώμα είναι ανεπαίσθητες. Αλλά δίνουν στη σιλουέτα μία χαλαρή εμφάνιση με στρογγυλούς ώμους και μαλακά ρεβέρ.
Οι περισσότερες προτάσεις των ιταλικών συλλογών δείχνουν κατεύθυνση προς την παραλία. Με διαφορετικούς συνδυασμούς και πολλαπλές ερμηνείες των σπορ επιλογών. Ο Ιταλο Τσουκέλι του οίκου Calvin Klein με τις αποχρώσεις του γαλάζιου πρωινού ή του απογευματινού ουρανού και με κάποιες πινελιές ροδαλής απόχρωσης στα T-shirts θέλησε να δείξει τη «γιορτή του καλοκαιριού». Η Μιούτσια Πράντα ονειρεύτηκε διακοπές στη Χαβάη και φόρεσε στους άνδρες μοντέλα της τα ανάλογα φλοράλ πουκάμισα με στάμπες πιν απ κοριτσιών. Και η νοσταλγία που είχε για τα αμερικάνικα καλοκαίρια των 50s συμπληρώθηκε από τους συνδυασμούς παράταιρων ριγωτών παντελονιών από λεπτό μάλλινο ύφασμα και με άλλα σπορ αξεσουάρ.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από