Είναι ίσως το πιο δημοφιλές Πάσχα της Ελλάδας. Μεγάλη Παρασκευή και ο πρώτος Επιτάφιος ξεκινά την περιφορά του από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο περνώντας από τους κεντρικούς δρόμους και το Λιστόν. Οι ντόπιοι τον ονομάζουν Στρατιωτικό Επιτάφιο αφού παλιά την ευθύνη της περιφοράς του την είχε ο Στρατός που βρισκόταν στο φρούριο. Σιγά σιγά εμφανίζονται και  οι υπόλοιποι Επιτάφιοι συνοδευόμενοι από την μπάντα κάθε ενορίας, τις χορωδίες και τους πιστούς. Ο πιο επιβλητικός πάντως  είναι  αυτός της Μητρόπολης.

 Η περιφορά του πιο παλιού Επιταφίου, αυτού της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνος, γίνεται το Μεγάλο Σάββατο στις 9 το πρωί, μαζί με την περιφορά του σκηνώματος του Αγίου. Είναι ένα έθιμο που κρατά από τα χρόνια της Ενετοκρατίας, όταν οι Βενετσιάνοι είχαν απαγορεύσει στους ορθοδόξους την περιφορά του Επιταφίου τη Μεγάλη Παρασκευή.  Η πομπή συνοδεύεται από τρεις φιλαρμονικές της πόλης και αφού ολοκληρωθεί η περιφορά ο Αγιος παραμένει στη «θύρα» του για προσκύνημα μέχρι την Τρίτη του Πάσχα.

Πλέον οι πιστοί περιμένουν την πρώτη Ανάσταση, η οποία γίνεται στις 11 το πρωί μετά την Ακολουθία της Μητρόπολης. Είναι η ώρα κατά την οποία οι Κερκυραίοι πετούν  τους περίφημους «μπότηδες». Είναι τα γεμάτα νερό πήλινα δοχεία που ρίχνουν από όλα τα παράθυρα των σπιτιών στον δρόμο, ενώ οι καμπάνες χτυπούν ασταμάτητα. Το έθιμο, σύμφωνα με κάποιους προέρχεται από τους Ενετούς, οι οποίοι συνήθιζαν την Πρωτοχρονιά να ρίχνουν από τα παράθυρα τα παλιά τους αντικείμενα προκειμένου να τα αντικαταστήσει ο νέος χρόνος. Κατά άλλους, το έθιμο έχει ειδωλολατρικές ρίζες καθώς το Πάσχα εγκαινιάζει την αρχή των νέων βλαστών. Ετσι οι τρυφεροί βλαστοί συλλέγονται σε νέα δοχεία ενώ τα παλιά καταστρέφονται. Μια άλλη εξήγηση είναι ότι με το σπάσιμο και τους κρότους οι αρχαίοι ήθελαν να ξυπνήσουν την Περσεφόνη και να επιταχύνουν τον ερχομό της άνοιξης. Κατά τους χριστιανούς, όμως, το έθιμο έχει τις ρίζες του στο χωρίον του ευαγγελίου «Συ δε Κύριε ανάστησόν με ίνα συντρίψω αυτούς ως σκεύη κεραμέως».

Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου πραγματοποιείται και η Καθολική Ακολουθία της Αναστάσεως, ενώ η ορθόδοξη Αναστάσιμη Ακολουθία τελείται στην Ανω Πλατεία της Σπιανάδας προσφέροντας μοναδικό θέαμα. Σε όλα τα παράθυρα των σπιτιών και των μεγάλων κτιρίων είναι αναμμένα κεράκια και κάτω στην πλατεία οι χιλιάδες πιστοί με τα κεριά στα χέρια ψέλνουν το «Χριστός Ανέστη».  

Το πρωί της Κυριακής του Πάσχα η εικόνα της Ανάστασης κάθε εκκλησίας κάνει περιφορά με τη συνοδεία χορωδιών, φιλαρμονικών και προσκόπων.