Οταν πρόσφατα έκανε πρεμιέρα στο βρετανικό δίκτυο ITV η σειρά «Mr Selfridge», οι τηλεθεατές είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν δύο στοιχεία που σπάνια αναδεικνύονται στη μικρή οθόνη: έναν πρωταγωνιστή επιχειρηματία και μια αναδρομή στην ιστορία του εμπορίου όχι μόνο από τη σκοπιά της παραγωγής των αγαθών, αλλά και από την πλευρά της κατανάλωσής τους.

Ο ήρωας, ο Αμερικανός Χάρι Γκόρντον Σέλφριτζ, όταν μετακόμισε στο Λονδίνο για να κατασκευάσει το δικό του πολυκατάστημα το 1909, έφερε μαζί του όλα τα κόλπα της αγοράς που ήταν άγνωστα στη Γηραιά Αλβιώνα, αλλάζοντας άρδην και τους κανόνες στο εμπόριο. Εκτός όμως από το επιχειρηματικό δαιμόνιο, είχε και εκείνο της μεγάλης ζωής με πολύ ποτό, ακόμα περισσότερες στάρλετ και τζόγο, που εν τέλει τον κατάστρεψε.

Η μηχανή του χρόνου –και της ιστορίας –των σίριαλ, που επιμένει κυρίως στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα για τα στόρι, θέλει τη σειρά «Mad Men» να καταγράφει την πιο σέξι περίοδο της αμερικανικής ιστορίας, σύμφωνα με τον δημιουργό της Μάθιου Βέινερ.

Η παρέα των διαφημιστών της Λεωφόρου Μάντισον, που από τις 10 Απριλίου απασχολεί με τα καμώματά της και το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό (η 6η σεζόν προβάλλεται στη Nova), πίνει, τρώει, καπνίζει εσκεμμένα πολύ και φλερτάρει ασύστολα χτίζοντας την εικόνα του επιτυχημένου Αμερικανού του ’60.

Δεν λείπει φυσικά και το ιστορικό υπόβαθρο. Αρκετές σημαντικές στιγμές της αμερικανικής ιστορίας τονίζονται στα επεισόδια, ενώ ο Νίξον, ο Κένεντι, ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και άλλες προσωπικότητες του 20ού αιώνα εμφανίζονται στο σενάριο και οι πράξεις τους διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό τις συμπεριφορές των τηλεοπτικών ηρώων.

Παρ’ όλα αυτά, ο Βάινερ επιμένει ότι τον πρώτο λόγο στην πλοκή δεν έχει η ιστορία. «Δεν θέλω να είναι ένα μάθημα ιστορίας. Ενδιαφέρομαι πάντα για τις ζωές των χαρακτήρων και το τι μπορεί αυτές να είναι ανεξαρτήτως των γεγονότων».