Τίμος Χριστοδούλου - πρόεδρος των Ελληνικών Πετρελαίων. Δεν πρόκειται να
κάνει πίσω για τις εργασιακές αλλαγές στον όμιλο των εταιρειών του οποίου
ηγείται


ΘΕΜΑ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ στο εργασιακό καθεστώς στα ΕΛΠΕ έθεσε πάλι χθες ο
πρόεδρος της επιχείρησης κ. Χριστοδούλου. Μιλώντας στους δημοσιογράφους,
επεσήμανε ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω στη θέση του για εργασιακές αλλαγές
στον όμιλο των ΕΛΠΕ, όσον αφορά το νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό. Ας σημειωθεί
ότι τον Μάιο, η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων είχε προτείνει στον σύλλογο
των εργαζομένων, οι νεοπροσλαμβανόμενοι να αμείβονται με μισθούς κάτω των
συλλογικών συμβάσεων εργασίας, καθώς και να υπάρξει μείωση στα χρονοεπιδόματα,
προκαλώντας τις αντιδράσεις του συλλόγου.


Τότε, η πρόταση είχε αποσυρθεί προσωρινά, προκειμένου να υπογραφεί η συλλογική
σύμβαση εργασίας του προσωπικού, ωστόσο όπως δήλωσε χθες ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ,
είναι αποφασισμένος να προχωρήσει στις αλλαγές αυτές, υποστηρίζοντας ότι είναι
απαραίτητες για τον εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης.


Δυσφορία για ΔΕΠΑ


Παράλληλα, ο κ. Χριστοδούλου εξέφρασε τη δυσφορία του για τη στασιμότητα που
επικρατεί γύρω από το μέλλον της ΔΕΠΑ (στην οποία τα ΕΛΠΕ έχουν συμμετοχή
35%), καθώς η κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη ποιος θα είναι ο ρόλος της
στο νέο πλαίσιο της απελευθερωμένης αγοράς φυσικού αερίου. H συμμετοχή των
ΕΛΠΕ στη ΔΕΠΑ μεταφράζεται σε επενδεδυμένα κεφάλαια ύψους περίπου 300 εκατ.
ευρώ, τα οποία κατά δήλωση του κ. Χριστοδούλου «τα έχουμε εκεί να λιάζονται».
Σε χθεσινή συνάντηση της διοίκησης των ΕΛΠΕ με τους δημοσιογράφους, στελέχη
του ομίλου άφησαν ανοικτό ακόμη και το ενδεχόμενο αποχώρησής του από τη ΔΕΠΑ
μέσω της πώλησης του 35% σε άλλον επενδυτή (εφόσον φυσικά βρεθεί), στην
περίπτωση που οι αποφάσεις που θα λάβει η κυβέρνηση για την εταιρεία κριθούν
ασύμφορες.


Συμμετοχή και στις δύο


Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιήσει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας
(PAE) για την αγορά φυσικού αερίου, η ΔΕΠΑ «σπάει» σε δύο εταιρείες: Στην
εταιρεία Μεταφοράς (ΔΕΣΦΑ), στην οποία περιέρχεται η κυριότητα του αγωγού
μεταφοράς φυσικού αερίου, οι κλάδοι προς όλες τις περιοχές που τροφοδοτούνται
σήμερα με αέριο και οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης στη Ρεβυθούσα και στη μητρική
εταιρεία, στην οποία περνά ο τομέας της εμπορίας. Τα ΕΛΠΕ διεκδικούν συμμετοχή
35% σε κάθε μία από τις δύο εταιρείες.


Στελέχη της επιχείρησης δεν αποκλείουν το Δημόσιο να επιλέξει τελικά να
διατηρήσει υπό τον δικό του έλεγχο την εταιρεία Μεταφοράς.


Άλλη μια ανοιχτή «διένεξη» των ΕΛΠΕ με το Δημόσιο αφορά τα κοιτάσματα της
Επανομής (φυσικό αέριο) και του Κατακόλου (πετρέλαιο), όπου ο όμιλος διεκδικεί
πίσω τα κεφάλαια που είχε επενδύσει για έρευνες τις δεκαετίες του '80 και του
'90. Τέλος, αναφορικά με την ηλεκτροπαραγωγή, εκτός από τη μονάδα της
Θεσσαλονίκης, τα ΕΛΠΕ στοχεύουν να κατασκευάσουν άλλες 2 μονάδες, στο νότιο
σύστημα της χώρας, όπου υπάρχει και η μεγαλύτερη ανάγκη. Έτσι, η συνολική ισχύ
των μονάδων των ΕΛΠΕ θα ανέλθει σε 1.100 μεγαβάτ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από