Στο διάσημο μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν, ο Φιλέας Φογκ επιχειρεί να κάνει
τον γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες. Στη σύγχρονη πραγματικότητα, ο Αμερικανός
«εραστής» της περιπέτειας, Στιβ Φόσετ, θα επιχειρήσει να κάνει τον γύρο της
Γης σε 80 ώρες. Ο Φογκ είχε βάλει στοίχημα με τα μέλη της λέσχης του. Ο Φόσετ
βάζει στοίχημα με το βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες.


Ρεκόρ Γκίνες


Θέλει να είναι ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο που θα «περιπλεύσει» τη Γη
πιλοτάροντας μόνος ένα αεροσκάφος, χωρίς να κάνει ενδιάμεσες στάσεις και χωρίς
να ανεφοδιαστεί με καύσιμα εν πτήσει. Αρωγός του σε αυτήν την προσπάθεια θα
είναι ο Βρετανός μεγιστάνας Ρίτσαρντ Μπράνσον και η αεροπορική του εταιρεία
Virgin Atlantic.


Ο Μπράνσον εκπαιδεύεται ήδη, όπως ανακοίνωσε, ως συγκυβερνήτης προκειμένου να
αναλάβει τα ηνία της αποστολής σε περίπτωση αδυναμίας τού Φόσετ. Οι ρόλοι αυτή
τη φορά αντιστρέφονται, μιας και το 1998, στην τελευταία (και ανεπιτυχή)
προσπάθεια του Μπράνσον να κάνει τον γύρο της Γης με αερόστατο, ο Φόσετ ήταν
συγκυβερνήτης.


Όσο για την Virgin Atlantic, κατασκευάζει επί του παρόντος στην Καλιφόρνια το
ειδικό αεροσκάφος που θα χρησιμοποιηθεί. Ονομάζεται Globalflyer και θα
διαθέτει δύο ατράκτους ανάμεσα στις οποίες θα βρίσκεται ένας μακρόστενος
θαλαμίσκος μήκους 2,4 μέτρων, για τον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη. Ένα
φτερό 35 μέτρων θα συνδέει τα τρία μέρη. To Globalflyer θα διαθέτει έναν και
μόνο κινητήρα τζετ, ο οποίος θα βρίσκεται στον κεντρικό θαλαμίσκο και θα καίει
ανά μίλι λιγότερα καύσιμα από ό,τι ένα κλασικό τζιπ με κίνηση στους τέσσερις
τροχούς. Άδειο, θα έχει βάρος μόλις 1.623 κιλά, αλλά θα μεταφέρει περίπου
8.165 κιλά καύσιμα.


Αναμένεται να απογειωθεί τον ερχόμενο Απρίλιο, από μία τοποθεσία που δεν έχει
επιλεγεί ακόμη, κάπου στις Κεντρικές ΗΠΑ. Ακολουθώντας το ρεύμα του ανέμου της
τροπόσφαιρας, θα πετάξει πάνω από τον Ατλαντικό προς τη Βρετανία και έπειτα
νότια προς τη Μεσόγειο. Από εκεί θα περάσει μέσω του Περσικού Κόλπου από το
Πακιστάν, την Ινδία, την Κίνα και την Ιαπωνία, προτού επιστρέψει στις ΗΠΑ
πετώντας πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.


Χωρίς στάση


Ο αεροπορικός αυτός «μαραθώνιος» (χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς και χωρίς
ανεφοδιασμό) έχει ξαναγίνει το 1986 από τους πιλότους Ντικ Ρούταν και Τζίνα
Γίγκερ. Εκείνοι όμως είχαν χρειαστεί εννέα ημέρες για να τον ολοκληρώσουν. Και
επιπλέον ήταν δύο, ενώ ο Φόσετ (ή ο Μπράνσον) θα πιλοτάρει... σόλο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από