«Καλημέρα σας, ονομάζομαι Κρις Μάρσαλ, είμαι αρμόδιος να προσλάβω
εκπαιδευτικούς σε σχολεία της ευρύτερης περιοχής του Λονδίνου και μαζί με την
καθηγήτρια κυρία Ελίζαμπεθ Βίνσεντ είμαστε εδώ για να επιλέξουμε τους
καλύτερους από εσάς».


Οι πέντε νεαροί Έλληνες εκπαιδευτικοί, τέσσερις γυναίκες κι ένας άντρας, που
άκουσαν την εισαγωγή του Βρετανού υπευθύνου επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού,
ο οποίος έφτασε πριν από λίγες μέρες στη χώρα μας, ήταν οι πρώτοι μιας σειράς
πολλών υποψηφίων που θα εξεταστούν το επόμενο χρονικό διάστημα για τον ίδιον
σκοπό: να διδάξουν σε βρετανικά σχολεία!


Όσοι από αυτούς θεωρηθούν κατάλληλοι, κατόπιν συνέντευξης που εστιάζει κυρίως
στην παιδαγωγική κατάρτιση και στο ψυχολογικό τους προφίλ, θα διδάξουν Άγγλους
μαθητές τουλάχιστον ένα τρίμηνο. Εφόσον ύστερα από αυτή την πρώτη δοκιμή
κριθούν ικανοί να συνεχίσουν και το θελήσουν και οι ίδιοι, τότε έχουν το
δικαίωμα ακόμα και για μόνιμη εργασία. Η προοπτική απασχόλησης Ελλήνων
εκπαιδευτικών στη Βρετανία είναι καινούργια και οφείλεται στην έλλειψη
εκπαιδευτικών σε πολλές ειδικότητες που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια στα
αγγλικά σχολεία.


Ζήτηση υπάρχει κυρίως σε βρεφονηπιοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κυρίως σε θετικές επιστήμες (μαθηματικά, φυσική,
χημεία, βιολογία, κ.λπ.), κοινωνικούς λειτουργούς, γυμναστές και απόφοιτους
ειδικής αγωγής, οι οποίοι έχουν πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.


«ΤΑ ΝΕΑ» παρακολούθησαν από κοντά την πρώτη τέτοια διαδικασία επιλογής που
συνέβη στη χώρα μας (νέος κύκλος συνεντεύξεων επιλογής θα γίνει στις αρχές
Δεκεμβρίου) και μίλησαν με τους Βρετανούς εκπροσώπους, με πέντε από τους
πρώτους Έλληνες υποψηφίους και με την εκπρόσωπο της ελληνικής εταιρείας που
μεσολαβεί για την εύρεσή τους. Οι Έλληνες, νέοι εκπαιδευτικοί όλοι, είπαν όλοι
ότι θέλουν να πάνε στη Βρετανία για να αποκτήσουν την εμπειρία της διδασκαλίας
στο εξωτερικό και ένα πρόσθετο προσόν στο βιογραφικό τους, αλλά θα ήθελαν να
επιστρέψουν στην Ελλάδα.


Οι προοπτικές


Ενδιαφέρον όμως για τις προοπτικές της επαγγελματικής τους εξέλιξης μετά την
επιστροφή έχει και η δήλωση του διευθυντή-προέδρου του Κολλεγίου Αθηνών κ.
Διον. Σκιώτη: «Η διδασκαλία στη Βρετανία θα δώσει σε όσους επιλεγούν σαφή
προοπτική απασχόλησης και στην Ελλάδα όταν επιστρέψουν, εκτός του δημόσιου
τομέα. Εμείς, για παράδειγμα, ευχαρίστως θα προσλαμβάναμε καθηγητή που επελέγη
και δίδαξε με επιτυχία στη Βρετανία».


ΚΡΙΣ ΜΑΡΣΑΛ - ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΒΙΝΣΕΝΤ



«Οι Έλληνες έχουν καλές προδιαγραφές»







Κρις Μάρσαλ - Ελίζαμπεθ Βίνσεντ: «Οι Έλληνες έχουν καλές προδιαγραφές και
ακαδημαϊκό προφίλ», λένε οι υπεύθυνοι επιλογής προσωπικού σε βρετανικά
σχολεία. Δίπλα τους, ο υπεύθυνος για τις συνεντεύξεις της Ελληνικής Εταιρείας,
κ. Γ. Παναγιωτίδης


«Είναι η πρώτη φορά που αναζητάμε δασκάλους και καθηγητές
στη χώρα σας κι ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά», λένε οι εκπρόσωποι του
Γραφείου Εκπαίδευσης που είναι αρμόδιο για περισσότερα απο 100 σχολεία
περιοχών κοντά στο Λονδίνο, όπως το Χάροου και το Χέρντφορσάιρ. Μάλιστα, η κ.
Βίνσεντ είναι Αμερικανίδα φυσικός, που αρχικά δίδαξε σε βρετανικό σχολείο και
τώρα επιλέγει με τη σειρά της προσωπικό. «Ήδη απασχολούμε πάνω απο 40
αλλοδαπούς εκπαιδευτικούς στις περιοχές ευθύνης μας, αλλά η ζήτηση
διαμορφώνεται συνεχώς. Μέχρι τώρα αναζητούσαμε καθηγητές κυρίως απο αγγλόφωνες
χώρες, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ν. Ζηλανδία, η Ν. Αφρική. Όμως
είδαμε ότι οι Έλληνες έχουν καλές προδιαγραφές και ακαδημαϊκό προφίλ, αρκετοί
ζητούν συνεργασία μακράς διάρκειας, μιλούν καλά αγγλικά και υπάρχει πλεόνασμα
σε ειδικότητες όπου σε εμάς εμφανίζουν έλλειμμα. Επιπλέον έχουν ήδη λάβει
παιδαγωγική κατάρτιση απο τα ΑΕΙ και συνεπώς άδεια διδασκαλίας, κάτι που στη
Βρετανία συμβαίνει ξεχωριστά από το κύριο αντικείμενο σπουδών. Ευελπιστούμε να
επιλέξουμε αρκετούς και οι συνεργασίες να εξελιχθούν σε μακροχρόνιες».


Εκπρόσωποι των Local Education Authorities


ΑΛΙΚΗ ΒΑΤΙΔΗ



Αυστηρή επιλογή









«Σκοπός μας είναι όσα αγγλικά σχολεία έχουν έλλειψη ποιοτικής διδασκαλίας
να ζητάνε όλο και περισσότερους Έλληνες εκπαιδευτικούς. Αυτό θα επιτευχθεί
όμως μόνο εφόσον το επίπεδο των εκπαιδευτικών είναι υψηλών προδιαγραφών, γι'
αυτό και η αρχική επιλογή που κάνουμε είναι αυστηρή», τονίζει η κ. Αλίκη
Βατίδη. «Ο μισθός εξαρτάται από τα προσόντα, την προϋπηρεσία και την περιοχή
του σχολείου. Οι καθαρές αποδοχές υπερβαίνουν τα 2.000 ευρώ τον μήνα, αλλά
συνήθως είναι αρκετά παραπάνω. Όσοι προσληφθούν δεν έχουν οικονομική υποχρέωση
προς την εταιρεία. Επίσης τους βοηθάμε στην προετοιμασία δικαιολογητικών, στην
προσαρμογή στο αγγλικό σύστημα και στη διαβίωση, αρχικά να βρουν προσωρινή
κατοικία και, εφόσον συνεχίσουν, να βρουν μόνιμη. Βασική προϋπόθεση είναι
βέβαια η κατοχή άδειας διδασκαλίας». (Οι ενδιαφερόμενοι για επόμενες
συνεντεύξεις μπορούν να επικοινωνήσουν στο τηλέφωνο 210-7474.716-7 είτε μέσω
Ίντερνετ, στο email: info@helion.gr).


Διευθύντρια της εταιρείας Helion Teachers




ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΗΡΟΠΟΥΛΟΥ (παιδαγωγός)



«Μας διώχνει η Ελλάδα»









Φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές, η ειδική παιδαγωγός Ιωάννα Κληροπούλου
δεν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ: «Θα ήθελα να διοριστώ στο
Δημόσιο, αλλά όχι με τέτοια διαδικασία την οποία δεν θεωρώ σωστή για καθηγητή.
Η ύλη είναι εξωπραγματική και έχω την αίσθηση ότι περισσότερο εμποδίζει την
πρόσβαση, παρά την κάνει αντικειμενική. Οι μεταπτυχιακές μου σπουδές έγιναν
στην Ουαλία κι έτσι γνωρίζω ορισμένα πράγματα για το βρετανικό εκπαιδευτικό
σύστημα και τα αναλυτικά προγράμματα. Αν επιλεγώ θα μείνω τουλάχιστον ένα
χρόνο, αλλά θα μπορούσα να μείνω ακόμα και πέντε αν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Λυπάμαι που η Ελλάδα διώχνει τον κόσμο της αντί να τον κρατάει, γιατί υπάρχουν
πολλοί εκπαιδευτικοί με εξαιρετικές σπουδές που δεν μπορούν να βρουν δουλειά
και ετεροαπασχολούνται».




ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΦΑΛΑΡΑ (μαθηματικός)



«Θα πάω τουλάχιστον για 6 μήνες»









«Η Βρετανία είναι μια καλή ευκαιρία για έναν καθηγητή, ώστε να δει πώς
δουλεύει ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης», λέει η νεαρή
μαθηματικός. Ως τώρα εργάστηκε στην ενισχυτική διδασκαλία, σε φροντιστήρια και
σε ιδιαίτερα μαθήματα. «Αν επιλεγώ, θα παραμείνω τουλάχιστον 6 μήνες και
αξιολογώντας την εμπειρία θα το ξανασκεφτώ. Πάντως στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα
συμμετάσχω, αφού ακόμα και αν περάσω θα έχω περιθώριο έναν χρόνο μέχρι τον
διορισμό μου. Εξάλλου η εμπειρία της διδασκαλίας στη Βρετανία είναι προσόν που
ίσως κάποτε αναγνωριστεί και στο Δημόσιο. Η συνέντευξη ήταν καλή και
προσπάθησαν να εντοπίσουν κυρίως τι παιδαγωγική κατάρτιση έχω παρά τις
μαθηματικές μου γνώσεις, αφού σε περίπτωση επιλογής θα παρακολουθήσω σεμινάριο
για το αγγλικό εκπαιδευτικό υλικό των μαθηματικών».




ΕΙΡΗΝΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΗ (δασκάλα)



«Με συναρπάζει η προοπτική»









Μόλις φέτος αποφοίτησε από τη Σχολή της και περιμένει επίσης τον
διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αφού διαφορετικά δεν έχει δυνατότητα διορισμού σε δημόσιο
σχολείο. «Δεν έχω πάει στην Αγγλία και η προοπτική να διδάξω εκεί με
συναρπάζει. Έχω δηλώσει ότι θα μείνω 3 έως 6 μήνες αν επιλεγώ, αλλά δεν
αποκλείω την περίπτωση να μείνω περισσότερο, θα εξαρτηθεί απο πολλούς
παράγοντες. Πάντως θα συμμετάσχω στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ γιατί θα προτιμούσα
να διοριστώ στο Δημόσιο. Η συνέντευξη ήταν τελικά ευχάριστη εμπειρία, καθώς ο
Άγγλος κατάφερε να διώξει το άγχος μου αντί να το μεγαλώσει».




ΙΡΙΣ ΤΣΟΛΑΚΗ (νηπιαγωγός)



«Μεγάλη εμπειρία»









Εργάστηκε σε παιδικές κατασκηνώσεις, κουκλοθέατρα, ακόμα και ως μπέιμπι
σίτερ. Η Ίρις Τσολάκη, νηπιαγωγός προσχολικής ηλικίας, θα δώσει εξετάσεις στον
διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και εφόσον περάσει θα επιστρέψει στην Ελλάδα, εάν στο
μεταξύ έχει επιλεγεί για βρετανικό νηπιαγωγείο. «Θα ήθελα πάντως να μείνω εκεί
τουλάχιστον 6 μήνες. Το βλέπω ως μεγάλη επαγγελματική εμπειρία, ενώ θέλω
επίσης να γνωρίσω τη βρετανική κουλτούρα και να δω διάφορους φίλους στο
Λονδίνο. Η συνέντευξη που έδωσα ήταν καταπληκτική εμπειρία, πολύ χαλαρή και ο
Άγγλος με ρωτούσε κυρίως για θέματα που είχαν να κάνουν με τον τρόπο
διαχείρισης των παιδιών και την προσωπικότητά μου, προσπαθούσε να καταλάβει αν
είναι άρτια και άρα εγώ ικανή να ασχολούμαι με παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Καμία σχέση με συνεντεύξεις που έχω κάνει σε ελληνικά ιδιωτικά σχολεία, που
τους ενδιέφερε κυρίως αν είχα προϋπηρεσία κι όχι αν είμαι "υγιής" άνθρωπος
ώστε να ασχοληθώ με μικρά παιδάκια».




ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ (κοινωνιολόγος)



Ευκαιρία για μεταπτυχιακό









Ο 33χρονος κοινωνιολόγος εργάστηκε στον χώρο των ατόμων με ειδικές ανάγκες
και τώρα στο Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων, στο Τμήμα Προσωπικού. Βλέπει
την προοπτική της εργασίας στη Βρετανία ως διπλή ευκαιρία. «Ο ένας λόγος είναι
επαγγελματικός, μια που η Ελλάδα δεν προσφέρει πολλές εκπαιδευτικές θέσεις για
τον τομέα μου - εφέτος προσελήφθησαν μόλις 45 κοινωνιολόγοι. Ο δεύτερος είναι
προσωπικός, καθώς με την ευκαιρία σκοπεύω παράλληλα να κάνω μεταπτυχιακό στην
ψυχανάλυση. Εάν προσληφθώ θα παραμείνω τουλάχιστον 3 μήνες, ενδέχεται όμως και
δύο χρόνια. Η συνέντευξη ήταν ευχάριστη και φιλική. Είναι καλό ότι στη
Βρετανία υπάρχει κουλτούρα ενσωμάτωσης και αξιοποίησης των αλλοδαπών, κάτι που
θα έπρεπε να συμβαίνει και εδώ. Νομίζω ότι χάρη και σε αυτό το μοντέλο η
Βρετανία είναι δυνατή οικονομικά».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από