Η Εφορία κάνει την αυτοκριτική της. Έχει καταγράψει δεκάδες από τα πιο

συνηθισμένα ερωτήματα που υποβάλλουν οι φορολογούμενοι σε αυτήν και

αναγνωρίζει ότι οι κυριότερες αιτίες για τις απορίες των φορολογουμένων είναι

η ελλιπής ενημέρωσή τους, η ασάφεια των φορολογικών διατάξεων, η πολυπλοκότητα

της νομοθεσίας και η απουσία συστηματικής καταγραφής τους.

Πρόκειται για 69 ερωτήματα – γρίφους ­ σχετίζονται με τη φορολογία

εισοδήματος, τη φορολογία ακινήτων, αυτοκινήτων και άλλους τομείς της

φορολογίας ­ που υποβάλλονται κάθε χρόνο στις Εφορίες και αποτελούν μία από

τις αιτίες για την ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται οι φορολογούμενοι.


Τα ερωτήματα αυτά και οι αιτίες που τα προκαλούν καταγράφονται στην τελευταία

μελέτη που κατήρτισε το IRS (αμερικανική φορολογική αστυνομία) σε συνεργασία

με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, η οποία παραδόθηκε

πρόσφατα στην ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.

Στη μελέτη που έχει τίτλο «Επιχειρησιακό Σχέδιο Επικοινωνιακής Πολιτικής 2001»

προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα όπως η απλοποίηση των διαδικασιών στους

περισσότερους τομείς της φορολογικής νομοθεσίας η έκδοση ενημερωτικών

φυλλαδίων για όλα τα θέματα φορολογίας που αφορούν την πλειοψηφία των

φορολογουμένων (φορολογία εισοδήματος, ακινήτων, αυτοκινήτων κ.ά.), η έκδοση

διευκρινιστικών εγκυκλίων, η λήψη μέτρων για την απλούστευση των διαδικασιών,

καθώς και η απλοποίηση της νομοθεσίας η οποία κρίνεται ότι είναι δαιδαλώδης.

Όπως τονίζεται, ένας από τους λόγους για την ελλιπή ενημέρωση των πολιτών στα

φορολογικά θέματα είναι και οι συχνές αλλαγές του θεσμικού πλαισίου.