Ενώ η EBU καταβάλλει προσπάθειες για να παρουσιάσει τη Γιουροβίζιον ως έναν απολιτίκ θεσμό, ένα διαφορετικό μήνυμα εκπέμπεται από την άλλη πλευρά της Ευρώπης. Η Ρωσία, αποκλεισμένη από τον διαγωνισμό από το 2022, επιχειρεί την αναβίωση της Ιντερβίζιον, του «σοσιαλιστικού αντίπαλου» διαγωνισμού που λειτουργούσε την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. Το νέο πρότζεκτ που προωθεί το Κρεμλίνο είναι επί της ουσίας μια πολιτιστική δήλωση ισχύος και διαφοροποίησης από τη Δύση που απορρίπτει το φανταχτερό πέπλο της ουδετερότητας. «Τα τελευταία νέα είναι ότι η Ιντερβίζιον θα διεξαχθεί τον Σεπτέμβριο στη Μόσχα αλλά δεν έχουμε δει λίστα με τους επιβεβαιωμένους συμμετέχοντες. Εχει προταθεί να προέρχονται από χώρες των BRICS, της Λατινικής Αμερικής και της πρώην Σοβιετικής Ενωσης. Ομως οι Ρώσοι συνεχίζουν να λένε ότι πρόκειται για μια αναβίωση της Ιντερβίζιον από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. Οπως όμως έχει δείξει η έρευνά μου, αυτή ήταν μια ιδέα που προήλθε από την Τσεχοσλοβακία και την Πολωνία. Επρόκειτο για το άνοιγμά τους περισσότερο στην πολιτιστική συνεργασία με τη Δύση, μια γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης ως προς τη λαϊκή μουσική και την κουλτούρα στην τηλεόραση. Οι Ρώσοι δεν συμμετείχαν στην Ιντερβίζιον παρά μονάχα όταν προσκλήθηκαν ως φιλοξενούμενοι αλλά η διοργάνωση ήταν των Πολωνών και των Τσεχοσλοβάκων. Ετσι, δεν πρόκειται για αναβίωση της Ιντερβίζιον, αφού ο πυρήνας των συμμετεχόντων της περιόδου του Ψυχρού Πολέμου δεν πρόκειται να επιστρέψουν. Είναι πια μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και αντιτίθενται στις πολιτικές του Πούτιν», παρατηρεί ο Ντιν Βούλετιτς.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ