Με μαθηματικό τύπο ο κατώτατος μισθός, χωρίς μειώσεις
Ιδιωτικός και Δημόσιος Τομέας

Από την 1η Ιανουαρίου 2028 ο κατώτατος μισθός και το κατώτατο ημερομίσθιο, καθώς και οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων θα αυξάνονται με βάση συντελεστή που θα προκύπτει από το άθροισμα του ετήσιου πληθωρισμού για το φτωχότερο 20% των εργαζομένων και από το μισό της μεταβολής της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων. Για τον πληθωρισμό θα λαμβάνεται υπόψη η ετήσια μεταβολή του μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου κάθε έτους.
Ο νέος μηχανισμός θα έχει ρήτρα ανάσχεσης των μειώσεων, καθώς, αν ο συντελεστής πληθωρισμού και αγοραστικής δύναμης οδηγεί σε μείωση του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή και οι αποδοχές θα παγώνουν. Η αγοραστική δύναμη θα μετριέται με έναν νέο μισθολογικό δείκτη της ΕΛΣΤΑΤ, που θα καταγράφει τι ποσοστό του μισθού χρειάζεται να δαπανήσουν οι χαμηλόμισθοι για τις βασικές τους ανάγκες σε τροφή, στέγη και ενέργεια.
Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η προσαρμογή του κατώτατου μισθού, η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι η κυβέρνηση ακολουθεί σε γενικές γραμμές το γαλλικό μοντέλο, για τον καθορισμό του οποίου θα λαμβάνονται υπόψη κυρίως δύο δείκτες:
- Ο πρώτος δείκτης θα είναι ο πληθωρισμός, η ακρίβεια στο χαμηλότερο 20% των νοικοκυριών.
- Ο δεύτερος δείκτης θα είναι η παραγωγικότητα: Επί το απλούστερον, όσο αυξάνει η παραγωγικότητα τόσο θα αυξάνει ο κατώτατος μισθός.













