Αυξάνεται στα €2.400 {LF}το επίδομα γέννησης
Η αύξηση θα ισχύει αναδρομικά για τις γεννήσεις που έγιναν από 1/1/2023 ? Η καταβολή των ποσών θα πραγματοποιηθεί έως τον Απρίλιο του 2024

Αυξάνεται το επίδομα γέννησης από 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που ισχύει σήμερα σε 2.400 έως 3.500 ευρώ αναλόγως του αριθμού των τέκνων, και μάλιστα αναδρομικά από 1/1/2023, όπως ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσαν τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας αυξάνεται μόνιμα και αναδρομικά από τις γεννήσεις που έγιναν από 1/1/2023, από 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο σε 2.400 έως 3.500 ευρώ (αύξηση κατά 400 έως 1.500 ευρώ), αναλόγως του αριθμού των τέκνων.
Υπενθυμίζεται πως από 1/1/2020 έχει θεσμοθετηθεί επίδομα γέννησης ύψους 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται. Δικαιούχος είναι η μητέρα που διαμένει μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα και έχει ετήσιο ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 40.000 ευρώ.
Σήμερα η ενίσχυση ανέρχεται σε 2.000 ευρώ και καταβάλλεται σε δύο ισόποσες δόσεις των 1.000 ευρώ. Πλέον το επίδομα γέννησης αυξάνεται για κάθε παιδί που γεννιέται, αναλόγως του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων της οικογένειας (όπως αυτός διαμορφώνονται μετά τη γέννηση του παιδιού) ως ακολούθως:
n 1 τέκνο: 2.400
(αύξηση 400 ευρώ)
n 2 τέκνα: 2.700
(αύξηση 700 ευρώ)
n 3 τέκνα: 3.000
(αύξηση 1.000 ευρώ)
n 4 ή περισσότερα τέκνα:
3.500 (αύξηση 1.500 ευρώ).
Η καταβολή των αυξημένων ποσών, καθώς και η καταβολή αναδρομικών ποσών για τις γεννήσεις από 1/1/2023 προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί έως τον Απρίλιο του 2024.
Οπως τόνισαν τα δύο υπουργεία, η εισαγόμενη πληθωριστική κρίση επιβάλλει τη λήψη πρόσθετων πρωτοβουλιών για τη στήριξη των νέων γονέων. Ετσι, η κυβέρνηση προχωρεί στην αναδρομική και μόνιμη αύξηση του επιδόματος γέννησης, που το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος για την αύξησή του θα καλυφθεί από την εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ από επιδόματα που λάμβαναν μέχρι πρότινος οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δήλωναν πολύ χαμηλά εισοδήματα.
Παράλληλα, μέσα στο 2024 πρόκειται να υλοποιηθούν 6 ακόμη μέτρα στήριξης των νέων γονέων και της οικογένειας, συνολικού ύψους 441 εκατ. ευρώ., τα οποία έρχονται να προστεθούν σε όσα υλοποιούνται ήδη από την κυβέρνηση σταδιακά από το 2019 μέχρι σήμερα.
Τι προβλέπεται
n Αυξάνεται κατά 1.000 € το αφορολόγητο για οικογένειες με παιδιά (κόστος 135 εκατ. ευρώ ετησίως, 1,34 εκατ. φορολογούμενοι ωφελούμενοι).
n Αυξάνεται το επίδομα μητρότητας σε ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες από τους 4 στους 9 μήνες στο ύψος του κατώτατου μισθού (40 εκατ. ευρώ ετησίως).
n Για τον χειμώνα 2023-2024 προσαυξήθηκαν τα εισοδηματικά όρια του επιδόματος θέρμανσης από 3.000 ευρώ για κάθε παιδί σε 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
nΕισάγεται κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος πολυτέκνων (κόστος 11 εκατ. ευρώ ετησίως).
nΑναμόρφωση μισθολογίου δημοσίου τομέα με αύξηση του οικογενειακού επιδόματος κατά 20 ευρώ για το 1ο παιδί και κατά 50 ευρώ από το 2ο και κάθε επιπλέον παιδί (155 εκατ. ευρώ ετησίως, 330.000 ωφελούμενοι).
nΘεσπίστηκε πλαφόν περιθωρίου κέρδους στο βρεφικό γάλα.













