Κινηματογραφικό είδος που διαμορφώθηκε από τα διδάγματα του πιονέρου του ντοκιμαντέρ, Ρόμπερτ Φλάερτι («Ο Νανούκ του Βορρά»), τον ιταλικό νεορεαλισμό, το αμερικανικό direct cinema, το γαλλικό cinema vérité και τις μεθόδους της κοινωνικής ανθρωπολογίας, το ντοκιμαντέρ της παρατήρησης διαφέρει στον χώρο του σινεμά της τεκμηρίωσης διότι δεν αρκείται στην απλή καταγραφή αλλά εστιάζει στις αθέατες λεπτομέρειες του θέματος που είναι το αντικείμενό του. Σπουδαίες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά φανερώνουν τη σημασία του και αυτές θα είναι ο θεματικός σκελετός του ειδικού αφιερώματος στο ντοκιμαντέρ της παρατήρησης, το οποίο έχει διοργανώσει για την προσεχή έκδοσή του το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2-12 Μαρτίου). Με γενικό τίτλο «Η τέχνη της πραγματικότητας: πέρα από την παρατήρηση» το αφιέρωμα θα προβάλει 20 ντοκιμαντέρ που εξερευνούν τόσο τις ιστορικές απαρχές του είδους όσο και την εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ