Μια άλλη πτυχή των εγκλημάτων περί την τέχνη συνδέεται με τις πλαστογραφίες (σκόπιμες απομιμήσεις έργων τέχνης) και τις απομιμήσεις (σκόπιμες παραποιήσεις έργων τέχνης) που αποτελούν επίσης ένα πρόβλημα, το οποίο διογκώνεται, καθώς τα εν λόγω προϊόντα διατίθενται εύκολα στη διαδικτυακή αγορά και δεν συνοδεύονται από τη δέουσα τεκμηρίωση προέλευσης που οφείλει να ακολουθεί ένα αυθεντικό αντικείμενο.

Η Ιντερπόλ περιγράφει την αγορά τέχνης ως «μολυσμένη» και «πλημμυρισμένη» από πλαστά. Η παραγωγή και η διακίνησή τους δε, είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί καθώς πρόκειται για μια ιδιαιτέρως άναρχη αγορά με ταχεία ανάπτυξη. Την περίοδο 2015-2016, επί παραδείγματι, το ένα τρίτο των αρχαιολογικών αντικειμένων που κατασχέθηκαν στα σύνορα Τουρκίας – Λιβάνου διαπιστώθηκε ότι ήταν πλαστά.

Η απληστία είναι ένας παράγοντας που παίζει συχνά ρόλο σε αυτού του τύπου τα εγκλήματα. Οι υποψήφιοι αγοραστές βλέπουν ένα τέχνεργο η αξία του οποίου θα αναμενόταν στις 200.000 δολάρια να πωλείται σε δημοφιλείς πλατφόρμες του Διαδικτύου προς 3.000 δολάρια. Υποθέτουν ότι ο πωλητής δεν γνωρίζει την αξία του και σπεύδουν να το αποκτήσουν με σκοπό να το μεταπωλήσουν και να εξασφαλίσουν γρήγορο κέρδος. Οι περισσότερες πιθανότητες ωστόσο είναι να πρόκειται για πλαστό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Μια τέτοια περίπτωση συνέβη όταν βγήκαν στην αγορά λεηλατημένες ιρακινές αρχαιότητες και ορισμένοι εκ των διακινητών ήθελαν να τις ξεφορτωθούν γρήγορα, καθώς δεν διέθεταν τα απαραίτητα πιστοποιητικά προέλευσης.  

Η απληστία δεν αποτελεί κακό σύμβουλο μόνο για τους αγοραστές αλλά και για τους πλαστογράφους που βιάζονται να κερδίσουν πολλά χρήματα και γρήγορα με αποτέλεσμα αντί να βγάλουν στην αγορά ένα πλαστό, βγάζουν ταυτοχρόνως 30 ή 40. Και ναι μεν μπορεί να γίνει πιστευτό ότι βρέθηκε ένας πίνακας του Τζάκσον Πόλοκ ξεχασμένος σε μια σοφίτα. Αν όμως ο αγοραστής πληροφορηθεί ότι στην ίδια σοφίτα υπήρχαν 30 έργα του Πόλοκ μάλλον θα πρέπει να κινηθεί βάσει του νόμου των πιθανοτήτων πριν αποφασίσει να προχωρήσει στην επίμαχη αγορά.