«Σε μια γιορτή δίπλα στη θάλασσα, επειδή ήθελε να δροσιστεί [ενν.: η εταίρα Φρύνη], έβγαλε τα ρούχα της και βούτηξε γυμνή στο νερό μπροστά στο πλήθος. Την είδε ο ζωγράφος Απελλής και εμπνεύστηκε την Αναδυόμενη Αφροδίτη. Επίσης, σε κάποια φάση είχε σχέση με τον γλύπτη Πραξιτέλη, που εμπνεύστηκε το πρώτο γυμνό γυναικείο άγαλμα της αρχαιότητας, την Αφροδίτη της Κνίδου. Το άγαλμα σόκαρε, αλλά έγινε και instant classic». Το στιγμιότυπο από την κλασική Αθήνα μεταφέρει στον άγνωστο έγκλειστο ενός ασανσέρ ένας αρχαιολόγος με διάθεση σαφώς εκλαϊκευτική. Αυτή ακριβώς που διαπερνά το βιβλίο του αρχαιολόγου Θεόδωρου Παπακώστα «Χωράει όλη η αρχαιότητα στο ασανσέρ;» (εκδ. Key Books, επιμέλεια Λένια Μαζαράκη, εικονογράφηση Θάνος Τσίλης), ο οποίος χρησιμοποιεί το εύρημα των δύο αγνώστων για ένα ταξίδι στον χωροχρόνο: από την προϊστορία και τους πρώτους πολιτισμούς στον ελλαδικό κόσμο ως την Ελλάδα της ρωμαϊκής εποχής. «Με το βιβλίο του… φέρνει κοντά την αρχαιολογία των «ειδικών» – ως προικισμένος ειδικός και ο ίδιος, με σπουδές και αξιοσημείωτη σταδιοδρομία – με εκείνη την άλλη, της ποπ κουλτούρας και των πιστών της» σημειώνει στον πρόλογο ο καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Δημήτρης Πλάντζος. «Δεν ντρέπεται να σπάει πλάκα με το παρελθόν και τον ρόλο που (του επιτρέπουμε να) παίζει στη ζωή μας».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ