Χέντελ: Κοντσέρτι Γκρόσι έργα 3 και 6, Ακαδημία Παλιάς Μουσικής του Βερολίνου, Γκέοργκ Καλβάιτ, Μπέρνχαρντ Φορκ, Pentatone, 3 cd

Οπως ο Χάιντν έμεινε, κατά κάποιον εν πολλοίς άδικο τρόπο, στη σκιά του Μότσαρτ, έτσι και ο Χέντελ έμεινε, ακόμα περισσότερο, στη σκιά του Μπαχ. Οι δύο συνθέτες ήταν θριαμβευτές της εποχής τους που τους εκτίμησε απεριόριστα, ενώ αμφότεροι άνοιξαν τον δρόμο της συσχέτισης της κεντροευρωπαϊκής μουσικής με την Αγγλία περισσότερο από κάθε άλλον ομότεχνό τους. Κυρίως όμως ήταν και οι δύο πολύ μεγάλοι καινοτόμοι, που όταν έφυγαν άφησαν πίσω τους τη μουσική συνολικά αλλαγμένη σε σχέση με αυτό που ήταν πριν εμφανιστούν στο προσκήνιό της. Ο Χάιντν πολύ περισσότερο στη μουσική δωματίου καθώς και στη φόρμα της σονάτας και της συμφωνίας – είναι ο «πατέρας» του είδους -, ενώ ο Χέντελ με έμφαση στο ορατόριο, ένα είδος που υπηρέτησε πιο πιστά από κάθε άλλον συνθέτη. Ομως, ο Χέντελ δεν ήταν μόνον αυτό για το οποίο σήμερα κατεξοχήν τον θυμούνται. Ηταν και ένας πολύ μεγάλος συνθέτης οργανικής μουσικής. Και η πιο σημαντική απόδειξη της αξίας του είναι αυτοί οι δύο κύκλοι των Κοντσέρτι Γκρόσι, τα έργα αρ. 3 και 6, που αναβιώνει εδώ η σπουδαία Ακαδημία Παλιάς Μουσικής του Βερολίνου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ