Πώς άκουγε ο Μπαχ τα έργα του; Αυτό το ερώτημα είναι στο κέντρο των τελευταίων ερευνών, που αναζητούν την αιτία των αξεπέραστων συνθέσεών του. Οι ήχοι και το φως του χώρου στον οποίο δημιουργούσε επέδρασαν καθοριστικά – όπως άλλωστε σε όλους τους καλλιτέχνες – στις συνθέσεις του. Πώς όμως το γοτθικό κτίσμα της Εκκλησίας του Αγίου Θωμά στη Λειψία όπου ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ έζησε τα τελευταία 27 χρόνια της ζωής του ως κάντορας και διευθυντής της εκκλησιαστικής μουσικής χάραξε τον δρόμο της συνθετικής του πορείας; Παρόλο που ο γερμανός μουσουργός κατείχε τις ίδιες θέσεις και σε άλλες τρεις εκκλησίες, στον Αγιο Πέτρο, στη Νέα Εκκλησία και στον Αγιο Νικόλαο, η δημιουργία του ήταν περισσότερο ταυτισμένη με τον Αγιο Θωμά διότι εκτιμούσε, όπως λένε οι ιστορικοί, περισσότεροι το χορωδιακό της σύνολο. Εκεί έγραψε μερικά από τα πιο διάσημα χορωδιακά του κομμάτια, 265 καντάτες, αλλά και το αριστουργηματικό «Τα κατά Ματθαίον Πάθη», καθιστώντας την εν λόγω εκκλησία τον πιο εμβληματικό χώρο της δυτικής μουσικής ιστορίας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ