Η προσπάθεια του Παναθηναϊκού που άρχισε πριν από δύο εβδομάδες με την παρουσία του Γιάννη Αλαφούζου στη Νιόν της Ελβετίας, δείχνει τη διάθεση του μεγαλομετόχου του Παναθηναϊκού, όχι μόνο να βγάλει τον σύλλογο νωρίτερα από το αδιέξοδο, αλλά και να ανοίξει την πόρτα σε υποψήφιους επενδυτές ώστε να δουν τον Παναθηναϊκό ως ευκαιρία. Θυμίζουμε πως μέχρι και πριν από έναν χρόνο,  η ανάμειξη οποιουδήποτε επιχειρηματία με τον σύλλογο έμοιαζε με… αυτοκτονία. Τα χρέη άγγιζαν τα 50 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα δεν ξεπερνούν ούτε τα 15 εκατομμύρια.

Ο Παναθηναϊκός γίνεται και πάλι ελκυστικός όχι μόνο από τα χρέη που μειώθηκαν, αλλά και από τη χρηματιστηριακή αξία του ρόστερ του. Υπάρχουν παίκτες στο ρόστερ που μπορούν να πουληθούν σε υψηλές τιμές. Ο ευρωπαίος Παναθηναϊκός και η συμμετοχή των παικτών αυτών σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις, μπορεί να στείλει τις τιμές τους ακόμα πιο ψηλά.

Ο Αλαφούζος παίρνει θετικό πρόσημο για το γεγονός πως αυτή η τιμωρία της UEFA έδειξε πως τον… συνέτισε. Ο Παναθηναϊκός γίνεται και πάλι βιώσιμος στα οικονομικά του, συνεπής στις συναλλαγές του και ταυτόχρονα ανταγωνιστικός μέσα στο γήπεδο. Με λίγα λόγια, γίνεται ξανά… μαγαζί – γωνία. Με ένα brand name που μπορεί να του φέρει χορηγούς που θα αυξήσουν ακόμα περισσότερα τα έσοδά του. Οι περισσότεροι χορηγοί έρχονται μέσω του πρωταθλητισμού. Ο πρωταθλητισμός έρχεται μέσω της οικονομικής εξυγίανσης και του σωστού ποδοσφαιρικού πλάνου. Και το σωστό ποδοσφαιρικό πλάνο φέρνει τον κόσμο πίσω στο γήπεδο, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα έσοδα.

Ολα είναι κομμάτια που συνδέονται μεταξύ τους. Κομμάτια ενός παζλ που αν ολοκληρωθεί, θα κάνει τον Παναθηναϊκό και πάλι πρωταγωνιστή, θα τον οδηγήσει στα ευρωπαϊκά μονοπάτια που τόσο του έχουν λείψει και φυσικά στον πρωταθλητισμό. Ετούτη τη φορά ίσως να χρειάζεται να ακούσει και μια καλή κουβέντα η… χιλιοτραγουδισμένη διοίκηση του Παναθηναϊκού.