Θύμα πολιτικών διαφωνιών φαίνεται ότι έγινε ο «Βιτρουβιανός άνθρωπος» του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Το σχέδιο που ο ιταλός αναγεννησιακός δημιουργός ζωγράφισε για να αποτυπώσει τις ιδεώδεις αναλογίες του ανδρικού σώματος επρόκειτο να ταξιδέψει από τη Βενετία στο Μουσείο του Λούβρου για να συμπεριληφθεί στη μεγάλη έκθεση που ετοιμάζει το παρισινό μουσείο για τον ουμανιστή καλλιτέχνη. Το ιταλικό δικαστήριο πρόκειται να αποφασίσει στις 16 Οκτωβρίου το αίτημα για την απαγόρευση εξόδου του διάσημου έργου του Ντα Βίντσι που προβάλλει μία εταιρεία πολιτιστικής κληρονομιάς. Η λεγόμενη Italia Nostra ζητά την ανακοπή του ταξιδιού στη Γαλλία, με τον ισχυρισμό ότι το εύθραυστο σχέδιο από μελάνι πάνω σε χαρτί θα εκτεθεί κάτω από πολύ δυνατό φωτισμό στην έκθεση του Λούβρου για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Ντα Βίντσι. Η έκθεση έχει προγραμματισμένη ημερομηνία εγκαινίων για τις 24 Οκτωβρίου και η Italia Nostra ισχυρίστηκε στο δικαστήριο ότι ο «Βιτρουβιανός άνθρωπος» πρέπει να εκτίθεται μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα κάθε έξι χρόνια και ήδη είχε εκτεθεί πρόσφατα στην Ακαντέμια στη Βενετία, γι’ αυτό και θα πρέπει να αποσυρθεί και να συντηρηθεί.

Η απόφαση του ιταλικού δικαστηρίου είναι το τελευταίο επεισόδιο σε μία σειρά πολιτικών αντιπαραθέσεων μεταξύ γαλλικής και ιταλικής κυβέρνησης, που ξεκινά από τις επικρίσεις του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν για τους χειρισμούς της Ιταλίας απέναντι στο μεταναστευτικό ζήτημα. Σε ανταπάντηση η πρώην λαϊκιστική κυβέρνηση της Ιταλίας είχε απειλήσει ότι θα παγώσει τη συγκεκριμένη πολιτιστική πρωτοβουλία δανεισμού επτά συνολικά έργων του Ντα Βίντσι. Το σημαντικότερο όμως είναι η επαναφορά των ανακαλύψεων των μαθηματικών αναλογιών του ανθρώπινου σώματος στο σχέδιο του «Βιτρουβιανού ανθρώπου» το 1487 από τον Ντα Βίντσι, καθώς θεωρείται ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα που οδήγησαν στην ιταλική Αναγέννηση. Μάλιστα μέλος της συγκυβερνητικής παράταξης της ακροδεξιάς Λέγκας είχε δηλώσει ότι η Γαλλία προσπαθεί να υποσκελίσει τη συμμετοχή της Ιταλίας στην επέτειο του Λεονάρντο σημειώνοντας: «Ο Ντα Βίντσι είναι Ιταλός, απλά πέθανε στη Γαλλία». Σε αντάλλαγμα η γαλλική πλευρά επρόκειτο να δώσει πίνακες του Ραφαήλ για την αντίστοιχη επετειακή έκθεση των 500 χρόνων από τον θάνατο του ιταλού ζωγράφου που αφορά το ερχόμενο έτος.