Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σύνδεση μέλους
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
«"Οπισθοδρομικό Κοινοβούλιο". Το έκανα πριν από δέκα χρόνια. Το Μουσείο Μπρίστολ το εκθέτει ξανά για να σηματοδοτήσει την ημέρα Brexit. Γελούν τώρα, αλλά μια μέρα κανείς δεν θα είναι υπεύθυνος». Αυτή η λεζάντα συνόδευε το έργο του Banksy όταν ανέβασε τον περασμένο Μάρτιο στον λογαριασμό του στο Instagram τον πίνακα με τους 650 πιθήκους να κάθονται στα έδρανα του βρετανικού Κοινοβουλίου. Το «Devolved Parliament», όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος, δημιουργήθηκε όταν η λέξη Brexit δεν υπήρχε. Η παρούσα χρονική συγκυρία το καθιστά απολύτως επίκαιρο και η δημοπράτησή του από τον οίκο Σόθμπις στις 3 Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα σπάσει κάθε ρεκόρ. Οι εκτιμήσεις λένε ότι πρόκειται να αφήσει πίσω του το σημερινό ρεκόρ του «Keep it sportless», το οποίο είχε αγγίξει τις 1,52 εκατ. στερλίνες. Ο πίνακας που απεικονίζει τους χιμπαντζήδες του street artist έχει πλάτος 4 μέτρα - θεωρείται ο μεγαλύτερος του Banksy - και εκτιμάται ότι θα πωληθεί από 1,5 έως 2 εκατ. στερλίνες.
Αυτό το εικαστικό πολιτικό σχόλιο του βρετανού ιδιοσυγκρασιακού καλλιτέχνη θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά αυτόν τον μήνα στη δημοπρασία του Σόθμπις. Σχολιάζοντας στη βρετανική εφημερίδα το δημιούργημα του Banksy, ο ευρωπαίος επικεφαλής του διάσημου οίκου δημοπρασιών Alex Branczik είπε ότι ο βρετανός street artist είναι ένας σύγχρονος Βολταίρος. «Ανεξάρτητα από το πού βρίσκεται η συζήτηση για το Brexit, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό το έργο καταγράφει πρωτοφανή επίπεδα πολιτικού χάους και επιβεβαιώνει τον Banksy ως σατιρικό μαχητή της εποχής μας». Αλλά δεν είναι τα μοναδικά νέα που αφορούν τον εκκεντρικό καλλιτέχνη, που έχει καταφέρει να κρατήσει τόσο καλά την ανωνυμία του. Πάνω από την πύλη αφίξεων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο αεροδρόμιο Χίθροου, όπου τα ρολά είναι κατεβασμένα και έχουν τοποθετήσει λουκέτο, γράφτηκαν οι λέξεις «Keep out». Στη βάση αυτών των κατεβασμένων ρολών ένας αρουραίος - ζωγραφισμένος - πήρε το γράμμα «t», το οποίο μοιάζει και με σφυρί, από τη λέξη «out» και επιχειρεί να σπάσει με αυτό το λουκέτο της πύλης. Πρόκειται για τη νέα πολιτική παρέμβαση του Banksy, με την οποία δηλώνει εκ νέου την αποστροφή του για την απόφαση της Βρετανίας να μείνει εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η νέα παρεμβατική δημιουργία του βρετανού καλλιτέχνη δίνεται μέσα από την αφίσα «Vote to love». Ο Banksy χρησιμοποίησε τα πλακάτ των εξεγερμένων Βρετανών που αγωνιούσαν για το Brexit και διαδήλωναν κρατώντας ανά χείρας «Vote to leave», που έγινε «Vote to love».
Ο σουπερστάρ εικαστικός είχε υποβάλει αυτό το έργο στην περσινή θερινή έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση η πρότασή του. Εναν μήνα αργότερα, ο επίσης βρετανός καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι και συντονιστής της έκθεσης ήλθε σε επαφή με τον Banksy και το «Vote to love» έγινε τελικά δεκτό στη θερινή έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας στο Λονδίνο.
Η ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ «BREXIT». Στο ντέρμπι Banksy - Brexit υπάρχει ένα ακόμη επεισόδιο που αφορά μια τοιχογραφία σε τυφλή όψη του κτιρίου Castle Amusements στο Ντόβερ, η οποία έμεινε γνωστή με την επωνυμία «Brexit». Σε αυτήν εικονίζεται ένας άνδρας πάνω σε μια σκάλα να σφυροκοπά ένα από τα αστέρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Την τοιχογραφία την κάλυψαν με μια στρώση άσπρη μπογιά και με μια σκαλωσιά. Η αντίδραση του καλλιτέχνη μέσω του Instagram καταγράφηκε ως εξής: «Είχα προγραμματίσει, την ημέρα του Brexit, να αλλάξω το έργο στο Ντόβερ. Αλλά, κατά τα φαινόμενα, το κάλυψαν με μπογιά. Δεν πειράζει. Υποθέτω ότι μια μεγάλη λευκή σημαία επίσης λέει αυτό που θέλω να πω».