Ανόμοιο, ενίοτε άνισο, μνημειώδες αλλά συγχρόνως αυτοκαταστροφικό, το έργο του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο οποίος έκλεισε χθες τα 80 του, κατέχει μια μοναδική θέση στον αμερικανικό κινηματογράφο. Ο Κόπολα ανήκει στους ελάχιστους εκείνους αμερικανούς δημιουργούς  που προσπάθησαν να συνδυάσουν τα ασυμβίβαστα: την τέχνη με το εμπορικό θέαμα, τη διανόηση με τις μπίζνες μιας τεράστιας βιομηχανίας. Η χημεία δεν στέφθηκε με επιτυχία σε όλες τις ταινίες του, όμως καμία τους δεν μπορεί να περάσει αδιάφορη, ενώ κάποιες, όπως ο «Νονός» (η καλύτερη ταινία για το οργανωμένο έγκλημα που έχει γυριστεί ποτέ), η «Συνομιλία» και η «Αποκάλυψη τώρα!» (η καλύτερη ταινία για την παράνοια του πολέμου στο Βιετνάμ), όχι απλώς δεν έχουν γεράσει καθόλου, αλλά εξακολουθούν να βλέπονται σαν να είναι γυρισμένες στις μέρες μας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ