Ο εμβληματικός τετράγωνος πύργος Ναγιάκ στο λιμάνι της Ρόδου χάθηκε σχεδόν ολοκληρωτικά πριν από 156 χρόνια. Ενας από τους κορυφαίους βρετανούς ζωγράφους και μαέστρος της ακουαρέλας, ο Ουίλιαμ Τέρνερ, τον απαθανάτισε στο χαρτί του 40 χρόνια πριν από την κατάρρευσή του. Ελάχιστα κλικ πιο κει ο ναός του Ολυμπίου Διός την εποχή που στέκονταν και οι 16 κίονες οι οποίοι είχαν αντέξει στους αιώνες  (από τους 104 που διέθετε αρχικά), 16 χρόνια πριν ο ένας καταρρεύσει από μια φοβερή καταιγίδα, αποτελεί το θέμα της ακουαρέλας του δανού ζωγράφου Μάρτινους Ροαρμπί. Και αν συνεχιστούν τα κλικ μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή εμφανίζονται ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα – γνωστός και ως Παρθενώνας της Πελοποννήσου – όπως ήταν το 1794 κι η μνημειακών διαστάσεων Αρκαδική Πύλη που οδηγούσε στην Αρχαία Μεσσήνη την ίδια εποχή, ενώ η περιήγηση στην Ελλάδα προ της εμφανίσεως της φωτογραφικής μηχανής περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάσεις από τη Λευκάδα και την Πύλο ώς τις ελιές στα Καμένα Βούρλα του 1840, αλλά και τα Σέρβια Κοζάνης ή τα τείχη της Θεσσαλονίκης του 1848.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ