Κάθεται γυμνή και σχεδόν παραδομένη στην τύχη της, την ώρα που ένας λευκός κύκνος έχει καθίσει στα πόδια της και με το ράμφος του αγγίζει τα στήθη της. Δεν προσπαθεί διόλου να κρυφτεί καθώς γνωρίζει πως από τη θέση στην οποία έχει «καθίσει» είναι ορατή αμέσως σε όποιον μπει στο υπνοδωμάτιο στο οποίο και βρίσκεται. Το ερώτημα ωστόσο που προκύπτει είναι τι γυρεύει η βασίλισσα της Σπάρτης, η Λήδα, η σύζυγος του Τυνδάρεω και μητέρα των Διόσκουρων και της Ωραίας Ελένης, έχοντας στην αγκαλιά της τον Δία μεταμορφωμένο σε κύκνο σε μια κρεβατοκάμαρα στην Πομπηία;

Είναι η πρωταγωνίστρια της πλέον πρόσφατης και αισθησιακής τοιχογραφίας την οποία έφεραν στο φως οι αρχαιολόγοι στην πόλη που «εξαφάνισε» κάτω από τόνους λάβας και ηφαιστειακής σκόνης η έκρηξη του Βεζούβιου το 79 π.Χ. «Ο μύθος της αγάπης αποδίδεται με έναν σαφή αισθησιασμό σε ένα υπνοδωμάτιο όπου προφανώς πέραν του ύπνου θα υπήρχαν και άλλες δραστηριότητες» δήλωσε ο επικεφαλής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας, Μάσιμο Οσάνα, επισημαίνοντας το ερωτικό βλέμμα με το οποίο η βασίλισσα της Σπάρτης αντικρίζει τον θεατή.

Η τοιχογραφία που διατηρεί ιδιαιτέρως έντονα τα χρώματά της εντοπίστηκε στην κρεβατοκάμαρα, η οποία βρισκόταν κοντά στον διάδρομο εισόδου της οικίας στην οποία ανήκει. Η έπαυλη εκτιμάται ότι ήταν ιδιοκτησία κάποιου πλούσιου εμπόρου που ήθελε να δώσει την εντύπωση ότι διαθέτει υψηλό πολιτιστικό υπόβαθρο και για τον λόγο αυτόν επέλεξε να κοσμήσει το σπίτι του με τοιχογραφίες από την ελληνική μυθολογία.

Οι αρχαιολόγοι μάλιστα εκτιμούν ότι ο καλλιτέχνης που φιλοτέχνησε το ζωγραφικό έργο εμπνεύστηκε από τη γλυπτή σύνθεση με το ίδιο θέμα του 4ου αι. π.Χ., η οποία φέρει την υπογραφή του σπουδαίου γλύπτη Τιμόθεου, ο οποίος άφησε τη σφραγίδα του τόσο στον ναό του Ασκληπιού στην Επίδαυρο όσο και στο Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, που αποτελούσε ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη οικία αποκαλύπτεται ότι ήταν διακοσμημένη με αισθησιακές τοιχογραφίες. Μόλις το καλοκαίρι κοντά στην είσοδό της βρέθηκε τοιχογραφία ενός Πρίαπου – του θεού της γονιμότητας και προστάτη των ανδρικών γεννητικών οργάνων – ο οποίος ζύγιζε τον φαλλό του. Και οι δύο τοιχογραφίες προγραμματίζεται να αποτοιχιστούν ώστε να συντηρηθούν και εν συνεχεία να εκτεθούν.