Το νέο Renault 5 Turbo 3E, μοντέλοπαραπέμπει στο θρυλικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 70, που σάρωνε σε πωλήσεις αλλά και στους αγώνες. Όσοι πιστοί προσέλθετε και λίγο γρήγορα (σε λίγο διάστημα ξεκινούν οι προπαραγγελίες), αφού θα βρίσκεται στις εκθέσεις εντός του 2027, ενώ η παραγωγή του θα σταματήσει στα 1.980 αυτοκίνητα, που θα είναι όλα αριθμημένα.

Το Renault 5 Turbo 3E είναι ένα mini-supercar, κάτι παραπάνω από αυτό που προσφέρει το Renault 5 E-Tech electric (το αυτοκίνητο πόλης) και το Alpine A290 (το σπορ αυτοκίνητο πόλης) του Group Renault.

“Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο «κτήνος» που φτιάχτηκε για να κερδίζει σε αγώνες ράλι, drift και στην πίστα, όντας και κατάλληλο για το δρόμο.” Αυτά τα λίγα λόγια συνοψίζουν την ιδέα για την εξέλιξη και τη μηχανολογία του Renault 5 Turbo 3E οι υπεύθυνοι της φίρμας.

Και να μην αγνοούμε ότι αυτό είναι και το πιο ισχυρό και πιο προηγμένο αυτοκίνητο δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ από τη Renault. Που φυσικά και είναι μόνο ηλεκτρικό μοντέλο. Το πακέτο του Renault 5 Turbo 3E έχει το άρωμα του Renault 5 Turbo και Turbo 2 του 1980, δύο «πυραύλων τσέπης», που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην εποχή τους. Σαφώς, η νέα γενιά είναι κάτι παραπάνω από την αναβίωση του εμβληματικού μοντέλου, με επιδόσεις που …ανατριχιάζουν. Έχει ισχύ 540 ίππους, 0-100χλμ/ώρα σε 3,5 ΄΄ ενώ  το αμάξωμα είναι από ανθρακονήματα.

Το βάρος του Renault 5 Turbo 3E αγγίζει τα 1.450 κιλά συνολικά, συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας των 70 kWh. Έχει δύο ηλεκτροκινητήρες και εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 400 χλμ. (μικτές συνθήκες κίνησης, με την τιμή αυτονομίας βάσει WLTP να βρίσκεται σε φάση έγκρισης). Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας με τον ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, από πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), διαρκεί περίπου οκτώ ώρες.

Ως εκ τούτου, το Renault 5 Turbo 3E αποτελεί μία ακόμη απόδειξη της πλήρους εφαρμογής του μετασχηματισμού του Group Renault, βάσει του στρατηγικού πλάνου Renaulution.