Ποιο είναι το επόμενο βήμα της ηλεκτροκίνησης για την Cupra;

Σκοπός της CUPRA είναι να αποδεικνύει με κάθε αφορμή ότι η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται να είναι βαρετή και πως τα EV μοντέλα μας μπορούν να προσφέρουν απλόχερα δυνατές εμπειρίες στον οδηγό τους.

Μετά την παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου μας του CUPRA Born, τα μοντέλα της CUPRA που ακολουθούν στην «ηλεκτρική» προϊοντική μας επίθεση είναι αρχικά το CUPRA Tavascan, το μεγάλο μας ηλεκτρικό SUV, το οποίο αναμένεται στην αγορά μετά το καλοκαίρι του 2024 σε 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις υψηλής απόδοσης, ενώ στην συνέχεια και προς τα τέλη του 2025 ακολουθεί το CUPRA Raval, το αυτοκίνητο πόλης με την ξεχωριστή σχεδίαση που ευελπιστούμε πως θα επιτρέψει στην Μάρκα να αλλάξει συνολικά ταχύτητα, αφού είναι το μοντέλο που θα κάνει για την CUPRA την ηλεκτροκίνηση προσιτή στο ευρύ κοινό.

Δώστε μας το στίγμα των νέων μοντέλων που αναμένουμε από τη SEAT και την Cupra τα επόμενα χρόνια.

Τα επόμενα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της CUPRA τα αναφέραμε ήδη παραπάνω. Θα μεσολαβήσει, σχεδόν παράλληλα χρονικά με το Tavascan, το λανσάρισμα του CUPRA Terramar, ενός SUV με μήκος 4,5 μέτρων, το οποίο θα προσφέρεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και σε εκδόσεις m-HEV και Plug In Hybrid, όπου οι τελευταίες θα προσφέρουν δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για 100 χιλιόμετρα.

Σχετικά με την SEAT, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι η υπάρχουσα γκάμα μοντέλων θα παραμείνει ενεργή για όσο διάστημα υπάρχει η ανάγκη και η ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα μεσολαβήσει μια ανανέωση των μοντέλων κάποια στιγμή το 2025, ενώ προς τα τέλη της ίδιας χρονιάς προγραμματίζεται και η παρουσίαση του πρώτου 4τροχου ηλεκτρικού μοντέλου που θα απευθύνεται στην αναπτυσσόμενη αγορά της μικροκινητικότητας.

Η άποψη σας για την πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου το 2023 και μια πρόβλεψη για το 2024.

Η φετινή χρονιά εκτιμώ πως θα κλείσει στα επίπεδα των 134-135.000 μονάδων καταγράφοντας ισχυρή αύξηση της τάξης του 28% σε σχέση με το 2022. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από τα συνεχιζόμενα προβλήματα στις παραγωγές τα οποία ομαλοποιήθηκαν σχετικά μόλις μετά το καλοκαίρι για τους περισσότερους κατασκευαστές και έτσι τα μεγέθη στα οποία καταλήγει η χρονιά αντιπροσωπεύουν περισσότερο τη διαθεσιμότητα και λιγότερο την τρέχουσα ζήτηση, η οποία παρουσιάζει κάποια σημάδια κόπωσης λόγω και των πληθωριστικών τάσεων στην αγορά.  Για το 2024, μια χρονιά που όλοι οι εισαγωγείς ξεκινάμε με σημαντικά χαμηλότερα μεγέθη εκκρεμών παραγγελιών σε σχέση με φέτος, ευχή θα ήταν η αγορά να κινηθεί σε παρόμοια μεγέθη με περαιτέρω ενίσχυση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης.