Είχαν υπογράψει για την εμπειρία της ζωής τους. Θα ταξίδευαν σε όλο τον κόσμο επί τρία χρόνια από την άνεση ενός κρουαζιερόπλοιου, σε τιμές που ανταγωνίζονταν τα κανονικά έξοδα διαβίωσης.

Αλλά τώρα το όνειρο τελείωσε άδοξα για τους επιβάτες που είχαν υπογράψει για το τριετές πακέτο της Life at Sea Cruises. Μετά από εβδομάδες σιωπής, η εταιρεία ενημέρωσε τους επιβάτες ότι δεν έχει πλοίο και ακύρωσε τον απόπλου, υποσχόμενη να επιστρέψει τα χρήματα σε όσους είχαν υπογράψει για κρουαζιέρες που κόστιζαν έως και εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.

Η κρουαζιέρα επρόκειτο αρχικά να αναχωρήσει από την Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας την 1η Νοεμβρίου, αλλά λίγο πριν από την ημερομηνία αυτή, η αναχώρηση αναβλήθηκε για τις 11 Νοεμβρίου και μεταφέρθηκε στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και στη συνέχεια για τις 30 Νοεμβρίου, πάλι από το Άμστερνταμ. Όμως στις 17 Νοεμβρίου – λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν από την τρίτη ημερομηνία αναχώρησης – οι επιβάτες ενημερώθηκαν ότι η κρουαζιέρα ακυρώθηκε.

Ορισμένοι μάλιστα από τους επιβάτες βρίσκονται ακόμη στην Κωνσταντινούπολη, αφού έφτασαν εκεί πριν από την αρχική ημερομηνία αναχώρησης. Άλλοι λένε ότι δεν έχουν πουθενά να επιστρέψουν, αφού πούλησαν ή νοίκιασαν τα σπίτια τους εν όψει του τριετούς ταξιδιού, καθώς και τα υπάρχοντά τους.

Σύμφωνα με το CNN, οι περισσότεροι έχουν ξοδέψει δεκάδες χιλιάδες δολάρια για αυτό που προοριζόταν να γίνει η εμπειρία της ζωής τους και τώρα αντιμετωπίζουν μια αναμονή τουλάχιστον αρκετών μηνών για να πάρουν πίσω τα χρήματά τους.

Η εταιρεία δήλωσε ότι θα προβεί σε αποπληρωμή σε μηνιαίες δόσεις, ξεκινώντας από τα μέσα Δεκεμβρίου και ολοκληρώνοντας την αποπληρωμή στα τέλη Φεβρουαρίου. Προσφέρθηκε επίσης να πληρώσει τη διαμονή μέχρι την 1η Δεκεμβρίου και τις πτήσεις για την επιστροφή όσων έχουν εγκλωβιστεί στην Κωνσταντινούπολη. Αλλά ορισμένοι λένε ότι δεν έχουν σπίτια για να επιστρέψουν.

«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι αυτή τη στιγμή που δεν έχουν πού να πάνε και κάποιοι χρειάζονται την επιστροφή χρημάτων τους ακόμη και για να σχεδιάσουν ένα μέρος να πάνε», δήλωσε ένας επιβάτης.

Τι πήγε στραβά

Η εταιρεία που είχε σχεδιάσει την κρουαζιέρα θα αγόραζε ένα πλοίο. Η πώληση ήταν προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο, με την ανακαίνιση του πλοίου να ήταν στα σχέδια πριν την έναρξη της κρουαζιέρας από την Κωνσταντινούπολη.

Η εταιρεία είπε στους πελάτες ότι η πώληση του πλοίου είχε καθυστερήσει και τελικά μια άλλη εταιρεία ανακοίνωσε πως αγόρασε το πλοίο στις 16 Νοεμβρίου. Μια μέρα μετά, η πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας που θα έκανε την κρουαζιέρα, η οποία παραιτήθηκε μέρες νωρίτερα, δημοσίευσε ένα βίντεο 15 λεπτών στο οποίο έλεγε πως η κρουαζιέρα ακυρώθηκε.

Δύο μέρες μετά το βίντεο, οι πελάτες έλαβαν και επίσημο μήνυμα από τον ιδιοκτήτη της μητρικής εταιρείας που έλεγε: «Συγγνώμη για την ταλαιπωρία», καθώς η εταιρεία δεν μπόρεσε να αγοράσει το πλοίο επειδή δεν άντεχε οικονομικά.

Ακόμα στο μήνυμα έλεγε πως η εταιρεία δεν είναι τόσο μεγάλη για να αντέξει ένα πλοίο αξίας 40-50 εκατομμυρίων. Ενώ είχαν δώσει προκαταβολή είπε πως: «οι επενδυτές αρνήθηκαν να μας υποστηρίξουν περαιτέρω λόγω των αναταραχών στη Μέση Ανατολή».

«Δοκιμάσαμε τα πάντα για να κάνουμε τα όνειρά σας πραγματικότητα και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε» πρόσθεσε για την προσπάθεια εξαγοράς τριών διαφορετικών πλοίων.

Η εταιρεία έχει ακόμα ένα μικρότερο πλοίο, αλλά αποφάσισε να μην κάνει με αυτό την κρουαζιέρα. «Επιλέγουμε να μην το κάνουμε γιατί σας υποσχεθήκαμε ένα μεγαλύτερο, νεότερο σκάφος».