Ένα νέο αυστηρό έγγραφο που υπογράφουν οκτώ χώρες προς την Κομισιόν φανερώνει την αντίθεση τους στα νέα μέτρα που θέλει να θεσπίσει η ΕΕ με την εφαρμογή των κανόνων του Euro7, που προβλέπει ακόμη πιο σκληρά όρια στις εκπομπές ρύπων των καινούργιων οχημάτων την στιγμή που ο ACEA προειδοποιεί ότι αυτό θα επιφέρει σημαντικές έως δυσβάσταχτες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, η  Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία βρίσκουν σχεδόν μη ρεαλιστικά τα μέτρα που θέλει να επιβάλλει η Κομισιόν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που όπως διατείνονται  θα στραγγαλίσουν τα σχέδια τους στην περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με τις εταιρείες, το πέρασμα από το Euro6 στο Euro7 απαιτεί τεράστιες επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτι που θα στερήσει οικονομικούς πόρους από τα ταμεία των γκρουπ αυτοκινήτων που προορίζονται για την γιγάντωση της ηλεκτροκίνησης.

Την ίδια ώρα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), πριν από λίγες ημέρες χτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου! Με ανακοίνωση της επισημαίνει ότι οι νέοι κανονισμοί ελλοχεύουν μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων. Και αυτές οι αυξήσεις δεν αφορούν μόνο τα επιβατικά, αλλά και άλλες κατηγορίες όπως τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Σύμφωνα με τον ACEA  οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές θα αυξήσουν τις τιμές στα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, στα φορτηγά και λεωφορεία.

Ειδικότερα οι μέσες τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες βενζίνης θα ανέλθουν στα 1.862 ευρώ, με κινητήρες ντίζελ τα 2.629 ευρώ, ενώ οι αυξήσεις για φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και λεωφορεία, αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 11.707 ευρώ.

Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο από την έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων  είναι ότι πολλοί Ευρωπαίοι δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των υψηλών τιμών τους.

ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το Euro7 δεν αποκλείεται να δημιουργήσει τσουνάμι αρνητικών  επιπτώσεων, όπως η απομείωση προσωπικού στα εργοστάσια, όπως η Skoda που προειδοποιεί την απώλεια 3.000 θέσεων εργασίας. Οι νέες προδιαγράφες κρίνονται από τις περισσότερες χώρες ως ασύμφορες, ενώ ο πόλεμος έχει επεκταθεί και στις εκπομπές ρύπων των ελαστικών αλλά και των φρένων.  Συγκεκριμένα οι τιμές των μικροσωματιδίων που εκλύονται από την τριβή των υλικών των συστημάτων πέδησης και ελαστικών – με γνώμονα τα αυστηρά πρότυπα του  Euro 7  – ίσως να μην είναι εφικτές να επιτευχθούν από τις κατασκευάστριες εταιρείες.

Ο σεισμός στις θέσεις εργασίας στον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να ανησυχεί την γειτονική χώρα, την Ιταλία, που εναντιώθηκε στα σχέδια της ΕΕ για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, ζητώντας επίμονα μια ήπια περίοδο κατάργησης των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ.

Και όλα αυτά τη στιγμή που οι Βρυξέλλες έχουν ανοίξει το δρόμο για τα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035, μέτρο που θα παρατείνει τη ζωή των κινητήρων βενζίνης και μετά το 2035.

Πριν λίγες ημέρες ο νέος πρόεδρος του ACEA τόνισε τη δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. «Παγκοσμίως, οι κατασκευαστές οχημάτων και οι κατασκευαστές μπαταριών έχουν προγραμματίσει να επενδύσουν ένα τρισεκατομμύριο δολάρια αυτή τη δεκαετία ώστε να επιτευχθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα –ποσό που είναι πολύ υψηλότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο». Όμως όπως συμπλήρωσε η επίτευξη του στόχου αυτού δεν αφορά μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τα κράτη που θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τον συντονισμό των στρατηγικών αυτών.