Με την ενεργειακή κρίση να ανεβάζει τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας σε δυσβάσταχτα επίπεδα, οι βρετανοί οδηγοί που φορτίζουν τα οχήματά τους σε κοινόχρηστους φορτιστές δεν εξοικονομούν σχεδόν τίποτα σε σχέενεργειακή κρίσηση με το κόστος της βενζίνης.

Η αύξηση του κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αποθαρρύνει όσους σκέφτονται να κάνουν τη μετάβαση, προειδοποιεί η βρετανική Βασιλική Λέσχη Αυτοκίνησης (RAC), η οποία ζητά μείωση της φορολογίας του ηλεκτρικού ρεύματος στους σταθμούς φόρτισης.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της RAC, το κόστος χρήσης δημόσιων ταχυφορτιστών έχει αυξηθεί κατά 42% σε σχέση με τον Μάιο και πλέον φτάνει κατά μέσο όρο τις 0,63 λίρες ανά κιλοβατώρα, ή 0,70 ευρώ/KWh.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι φορτίζουν αποκλειστικά σε κοινόχρηστους σταθμούς πληρώνουν 0,18 λίρες ανά μίλι, ή 0,125 ευρώ ανά χιλιόμετρο, νούμερο που αγγίζει το κόστος χρήσης των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Παρόλα αυτά η ηλεκτροκίνηση παραμένει σημαντικά φθηνότερη για όσους φορτίζουν από πρίζα στο σπίτι, καθώς πληρώνουν μόνο 0,09 λίρες ανά μίλι, το μισό σε σχέση με τους δημόσιους ταχυφορτιστές.

«Για όσους έχουν κάνει ήδη τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα ή σκέφτονται να το κάνουν, εξακολουθεί να ισχύει ότι η φόρτιση μακριά από το σπίτι κοστίζει λιγότερο από το γέμισμα ενός αυτοκινήτου βενζίνης ή ντίζελ, τα νούμερα όμως δείχνουν ότι η ψαλίδα μειώνεται ως αποτέλεσμα των τεράστιων πιέσεων στο κόστος του ηλεκτρικού» δήλωσε σύμφωνα με το BBC ο εκπρόσωπος της RAC Σάιμον Ουίλιαμς.

«Οι αριθμοί δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν δημόσιους ταχυφορτιστές και υπερταχυφοριστές πλήττονται περισσότερο».

Επισήμανε πάντως ότι τα μέτρα στήριξης που έχει λάβει η βρετανική κυβέρνηση για τους οικιακούς λογαριασμούς ρεύματος θα ενισχύσουν όσους φορτίζουν στο σπίτι.

Ακόμα και όσοι χρησιμοποιούν ταχυφορτιστές μπορεί να επωφεληθούν από το πλαφόν στις τιμές χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο θα μειώσει τις τιμές για τις επιχειρήσεις.

Το κόστος της ενέργειας στους ταχυφορτιστές είναι υψηλότερο λόγω του τρόπου φορολόγησης, με την RAC να ζητά μείωση του ΦΠΑ στους δημόσιους σταθμούς από το 20 στο 5 τοις εκατό, το ίδιο επίπεδο με τους οικιακούς λογαριασμούς.