Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, τα ελαστικά αυτοκινήτων μπορεί να αποδειχθούν ο νέος ρυπαντής των ΙΧ, ιδίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία έχουν γίνει βαρύτερα – εξαιτίας της ύπαρξης των μπαταριών που τα έχουν κάνει πιο .. παχύσαρκα σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης ή ντίζελ. Σύμφωνα με τη βρετανική Tyre Collective τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν πλέον μέσω των  ελαστικών, τα οποία φθείρονται νωρίτερα, μιας και το μεγαλύτερο βάρος, επιβαρύνει περισσότερο το πέλμα τους και απομειώνει τον χρόνο ζωής τους.

Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν 20% περισσότερες εκπομπές ελαστικών σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως τονίζουν τα ελαστικά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παράγει 88 χιλιοστόγραμμα ρύπων ανά χιλιόμετρο,  έναντι 73 χιλιοστόγραμμα ανά χιλιόμετρο ενός αυτοκινήτου με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Ειδικότερα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των υψηλών ροπών τους επιταχύνουν περισσότερο και πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να εκπέμπουν και να αποβάλλουν περισσότερα σωματίδια.