O Mατία Μπινότο, πριν από τρία χρόνια, ανέλαβε τα ηνία της Ferrari, με στόχο να προσδώσει στην ιταλική ομάδα την χαμένη της αίγλη αλλά και τα πολυπόθητα πρωταθλήματα, που στέρησαν οι προηγούμενοι μάνατζερ στην πιο ιστορική ομάδα της Formula1 ( η πρώτη της εμφάνιση έγινε λίγο μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο ενώ, την πρώτη της νίκη της πέτυχε το 1951!).

Αδιαμφισβήτητα, τον Ιανουάριο του 2019, ο νέος γενικός διευθυντής της ιταλικής ομάδας κάθισε σε μια ηλεκτρική καρέκλα, όταν αντικατέστησε τον «καταβαραθρωμένο» Μαουρίτσιο Αριβαμπένε ( ήταν μάνατζερ που προέρχονταν από τις καπνοβιομηχανίες!), που παρέδωσε στον Ιταλό μηχανικό μια «μίζερη» ομάδα, χωρίς προοπτική και με μονοθέσια που είχαν φθάσει στο σημείο να πανηγυρίζουν επειδή, απλά τερμάτιζαν «τελευταίοι και καταιδρωμένοι». Ο  Μπινότο ανήκει στις «τάξεις» της Ferrari τις τελευταίες δύο δεκαετίες, όντας ένα μηχανικός που γαλουχήθηκε στην ιταλική ομάδα από τα πρώτα βήματα της καριέρα τους λανσάροντας πολλές τεχνολογικές καινοτομίες στην ιταλική ομάδα που τις χρεώνουν στον Ιταλοελβετό.

Ο ανατρεπτικός αρχιτέκτονας της Σκουντερία κατάφερε μέσα σε τρία χρόνια να φέρει ένα νέο άνεμο αλλαγών, σε επίπεδο οδηγών, κινητήρων, επιδόσεων, μονοθεσίων. Στον Μπινότο χρεώνουν την δυναμική πλέον εικόνα της ιταλικής φίρμας και για να συμβεί αυτό ακολούθησαν τρία χρόνια σκληρής δουλειάς.  Πριν ένα χρόνο, ο Μπινότο καυχιόταν ότι η ιταλική ομάδα εργάζεται ήδη για τη φετινή χρονιά, με στόχο να μπει σε τροχιά διεκδίκησης ενός πρωταθλήματος –κάτι που το χρωστάνε στον κόσμο των τιφόζι (έχει να πανηγυρίσει την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος από το μακρινό 2008).

Στον Μπινότο χρεώνουν πλέον και τις ατυχίες και τις αποτυχίες. Η Scuderia Ferrari πραγματοποίησε, πέρσι, μια ικανοποιητική χρονιά μιας και κατέκτησε την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Από το τραγικό 2020, που ήταν η χειρότερη σεζόν της τα τελευταία 40 χρόνια έως και σήμερα, η Ferrari δείχνει να έχει κάνει μια μικρή επανάσταση. Τόσο σε επίπεδο μονοθεσίων, όσο και οδηγών έχοντας πλέον δύο ικανούς, νέους και ανθεκτικούς πιλότους. Τον μονεγάσκο Σαρλ Λεκλέρ και τον ταλαντούχο Κάρλος Σάινθ.

Εχασε την …μπαγκέτα του;

Ένα χρόνο μετά ο 51χρονος μαέστρος δείχνει να έχει χάσει την «μπαγκέτα» του, ενώ, μεσούσης της αγωνιστικής περιόδου προσπαθεί να βρει πιο είναι το …ξεκούρδιστο όργανο που έχει αποσυντονίσει τα μονοθέσια του μέσα στην πίστα. Ο άνεμος αισιοδοξίας που έπνεε στην αρχή της χρονιάς και τα πρώτα γκραν πρι, επισκιάστηκε από την κακή απόδοση, που έφερε απανωτές ατυχίες, αλληλοκατηγορίες για λάθος στρατηγικές, χαμένους πόντους, απογοητευμένους οδηγούς.

Ο Μπινότο μοιάζει να έχει βουλώσει τα αυτιά του και πλέον, μετά τις «πληγωμένες» ποδιές των μονοθεσίων, τα χαλασμένα φρένα των αγωνιστικών και τις λάθος επιλογές στα ελαστικά επιμένει, ότι, ο ίδιος δεν έχει κάνει κανένα λάθος. Τις τελευταίες εβδομάδες, τα μεγαλύτερα Μέσα επικρίνουν τον Ιταλό στρατηγό της Ferrari και ότι δεν μπορεί να καταλογίζει ευθύνες μόνο στους οδηγούς.

Οι καλοκαιρινές διακοπές για τον ώριμο πλέον διευθυντή της Ferrari αποτελούν άγνωστη λέξη, με τον Μπινότο να έχει στα χέρια του την κλεψύδρα. Που είτε θα την αφήσει να τελειώσει τον χρόνο – και θα ποντάρει στην ανάνηψη της ομάδας του στο επόμενο πρωτάθλημα – είτε θα γυρίσει την κλεψύδρα και θα αντιστρέψει τον χρόνο. Για να συμβεί αυτό ο Μπινότο πρέπει να κάνει ένα μικρό θαύμα για να αλλάξει τους εφιαλτικούς αριθμούς που αποτυπώνουν την σκληρή πραγματικότητα για την Ferrari:

Η μέτρια πλέον εμφάνιση της ιταλικής ομάδας στα τελευταία καταστροφικά γκραν πρι έφερε τον Σαρλ Λεκλέρ 80 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Μαξ Φερστάπεν ενώ, στους κατασκευαστές η Scuderia Ferrari απέχει 97 βαθμούς από την κορυφή, την οποία καταλαμβάνει η Red Bull Racing. Παρόλο που ο χρόνος είναι ο μεγάλος εχθρός της Ferrari, o άνεμος αισιοδοξίας φαίνεται ότι δεν έχει εγκαταλείψει την ιταλική ομάδα, με τον Ματία Μπινότο να στέλνει ένα μήνυμα σε όλους, πως η χρονιά φέτος θα έχει πολλές καλές στιγμές για την Σκουντερία.