Στις 25 Οκτωβρίου επιστρέφει μετά από δύο σχεδόν χρόνια ο δακτύλιος στην Αττική, ενώ στις 2 το μεσημέρι πραγματοποιείται διευρυμένη σύσκεψη στο Μαξίμου, ώστε να οριστικοποιηθούν οι κανόνες με βάση τους οποίους θα λειτουργήσει. Μετά το τέλος της σύσκεψης θα ακολουθήσουν επίσημες ανακοινώσεις.

Αρχικά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είχε αναφέρει ότι ο «καθαρός» δακτύλιος θα έφερνε «κόκκινη κάρτα» στα αυτοκίνητα που εξαιρούνταν -δηλαδή όσα χρησιμοποιούν υγραέριο, φυσικό αέριο και όσα είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6- αλλά και για αλλαγή των γεωγραφικών ορίων.

Πώς λειτουργεί

Σύμφωνα με όσα ορίζονταν από το προηγούμενο πλαίσιο, μεταξύ Δευτέρας και Πέμπτης (07:00-20:00) και Παρασκευής (07:00-15:00) επιτρέπεται η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης αλλά και φορτηγών μέγιστου βάρους 2,2 τόνων.

Το ποια οχήματα επιτρέπεται να κυκλοφορούν, ορίζεται από το τελευταίο νούμερο που έχουν στην πινακίδα τους.

Ειδικότερα, στις ζυγές ημερομηνίες μπορούν να κινούνται οχήματα που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε ζυγό αριθμό: 0, 2, 4, 6 και 8. Κατά τις μονές ημέρες, κινούνται: 1, 3, 5, 7 και 9.

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε «καθαρός δακτύλιος»» είχε δηλώσει ο υπουργός υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Πάντως, όπως προανήγγειλε, θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις και τα παραθυράκια, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εξαιρούνται μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως αρχικά ήταν γνωστό.

«Θα δούμε ποιοι τύποι οχημάτων θα εξαιρεθούν. Το βέβαιο είναι ότι θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν ενώ είναι αυτονόητο ότι για κάποια πράγματα θα υπάρξει και μία μεταβατική περίοδος.