Η οδήγηση το καλοκαίρι εφιστά ακόμη μεγαλύτερη προσοχή από τους οδηγούς, μιας και ο κυκλοφοριακός φόρτος, η ζέστη, τα πολλά – και ασυνήθιστα για αρκετούς οδηγούς – χιλιόμετρα, μπορεί να αποτελεί μια ευχάριστη εμπειρία, όμως, εγκυμονεί και πολλούς κινδύνους ιδίως για όσους αρχίζουν να κουράζονται μετά από αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι.

Ακόμη μεγαλύτερα είναι τα βάρη για τους οδηγούς, που την περίοδο αυτή ρυμουλκούν μια βάρκα, ένα τροχόσπιτο ή ένα απλό τρέιλερ με τα μπαγάζια. Ο τρόπος οδήγησης αλλάζει, μιας και οι ταχύτητες μειώνονται αισθητά, η οδική συμπεριφορά του οχήματος μεταβάλλεται αισθητά – αφού επηρεάζεται σημαντικά από το ρυμουλκούμενο – ενώ, τα φρένα, τα αμορτισέρ και άλλα μηχανικά μέρη καλούνται να …βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά! Οπότε, οι γνώστες μπορεί να γνωρίζουν τους νέους κανόνες πίσω από το τιμόνι, όταν το αυτοκίνητο από πέντε μέτρα σε μήκος …εκτοξεύεται με την τοποθέτηση μιας βάρκας στα δέκα μέτρα, όμως, οι νέοι θα πρέπει να μυηθούν στα μυστικά της οδήγησης, πριν ακόμη ξεκινήσουν για ένα μεγάλο ταξίδι με αρκετές πρόβες και κάποιες σημαντικές συμβουλές.

ΚΟΝΤΡΟΛ ΣΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ: Οπότε, το πρώτο και πιο σημαντικό, είναι να γίνει ένας έλεγχος στο τρέιλερ, που θα σηκώσει το βάρος των πρόσθετων μπαγαζιών, μιας βάρκας κ.α. Υποχρεωτικά, θα πρέπει να γίνει ένας έλεγχος στα ελαστικά του, τα πίσω φωτιστικά σώματα αν λειτουργούν, την κατάσταση των αμορτισέρ και ότι άλλο υποδείξει ο κατασκευαστής ή αν δεν υπάρχει εγχειρίδιο για …ναυτιλομένους, να ζητήσουμε την συμβουλή ενός ειδικού που εμπορεύεται τρέιλερ. Χρυσή συμβουλή, ο χρήστης να γνωρίζει τα βάρη που μπορεί να ρυμουλκήσει το αυτοκίνητο του, ώστε να τηρεί τα όσα προβλέπει ο νόμος αλλά και τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

ΔΕΣΙΜΟ ΚΑΙ ΦΥΓΑΤΕ: Πριν από κάθε διαδρομή, θα πρέπει να ελέγχετε την κατάσταση του κοτσαδόρου, αν είναι σωστά ασφαλισμένος, ενώ, επάνω στο τρέιλερ, να μην αφήνετε χήδην και ανασφάλιστα αντικείμενα, τα οποία μπορούν να ξεφύγουν και να δημιουργήσουν ακόμη και ατύχημα. Εδώ, η ασφαλής πρόσδεση με ιμάντες έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προεργασία και πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι.  Ακόμη, κατά τη ρυμούλκηση αλλάζουν και οι πιέσεις των ελαστικών στο αυτοκίνητο, όταν ρυμουλκούν ένα τρέιλερ ( ένας ειδικός σε βουλκανιζατέρ θα σας διαλευκάνει τις απορίες σας).

Για να έχετε ήσυχο το κεφάλι σας, διαβάζετε πάντα το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σας, για να βεβαιώνεστε για το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης του οχήματος σας. Σημαντικό: Να φορτώσετε το τρέιλερ ομοιόμορφα, χωρίς να ρίχνετε άνισο βάρος με αντικείμενα μόνο σε μια πλευρά. Επίσης, το μέγιστο μικτό βάρος του τρέιλερ πρέπει να αναγράφεται ευδιάκριτα σε μια προσαρτημένη στο τρέιλερ πινακίδα.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΕΙΛΕΡ

Η οδήγηση με το τρέιλερ έχει τους δικούς της κανόνες με το κοντέρ τα όρια του.  Για αυτό το λόγο και οι ταχύτητες είναι πλέον περιορισμένες, όταν ρυμουλκούμε τρέιλερ. Είτε είναι τρέιλερ με μπαγκάζια, είτε ρυμουλκούμε σκάφος, υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και ο ΚΟΚ προβλέπει τις ταχύτητες που πρέπει να τηρούνται (σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνούν τα 80- 100χλμ/ώρα, ανάλογα με το είδος ρυμούκλησης). Kαι πάντα στη δεξιά λωρίδα, όταν βγαίνουμε στους αυτοκινητοδρόμους. Τυχόν, ατασθαλίες ίσως να σας δημιουργήσουν, σε περίπτωση ατυχήματος, μπελάδες, αφού, οι ασφαλιστικές να μην σας καλύψουν σε περίπτωση που διαπιστωθεί , ότι δεν τηρούσατε τους κανόνες που προβλέπει ο ΚΟΚ. Μεγάλη προσοχή και με τους πλευρικούς ανέμους, που κάνουν ακόμη πιο επιρρεπή τα φορτιά των οχημάτων που ρυμουλκούν. Τα φρένα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με …θρησκευτική ευλάβεια. Ο οδηγός θα πρέπει να κρατάει μεγάλες αποστάσεις, να φρενάρει σταδιακά, να μην «κουράζει» το σύστημα πέδησης – ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε ανεπιθύμητη υπερθέρμανση των φρένων που θα οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση τους – και να χρησιμοποιεί σε κατηφορικές διαδρομές το «κόψιμο» της ταχύτητας και με τις ταχύτητες του κιβωτίου, όπου απαιτείται.