Πριν μερικά χρόνια, στη λίστα με τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα στην Ευρώπη και στην πρώτη πεντάδα θα υπήρχαν τα πιο μεγάλα, οικογενειακά μοντέλα, ενώ, η κυριαρχία των γερμανικών μοντέλων ήταν ακλόνητη. Σήμερα, οι Ευρωπαϊοι καταναλωτές βάζουν …νερό στο κρασί του, δεν θέλουν να «υπερκεράσουν» τις οικονομικές τους δυνατότητες και στρέφονται σε μοντέλα, μικρής κατηγορίας ( αυτοκίνητα που οι τιμές τους κατά μέσο όρο δεν ξεπερνούν τις 17 χιλιάδες ευρώ) , που όμως τα προσφέρουν όλα σε επίπεδο τεχνολογικό και άνεσης. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι υποψήφιοι αγοραστές της γηραιάς ηπείρου έχουν βάλει στο στόχαστρο των προτιμήσεων τους τα μικρά, βενζινοκίνητα, ενώ, ένας στους τρεις θα επιλέξει ένα μικρό SUV . Άξιο αναφοράς ότι και τα ηλεκτρικά ανεβάζουν συνεχώς ρυθμούς – με την πανδημία να μην έχει διαταράξει την ανερχόμενη κατηγορία των αυτοκινήτων που «μπαίνουν στην πρίζα».

Στροφή στα γαλλικά

Ειδικότερα,στην λίστα με τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα το Renault Clio ανέβηκε στην κορυφή, όντας το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, καταγράφοντας 37.119 ταξινομήσεις ( οκτώ στα 10 Clio ταξινομούνται στην Ευρώπη και τα υπόλοιπα δύο στον υπόλοιπο κόσμο). Παραδοσιακά, το VW Golf δεν λείπει από την πρώτη τριάδα, και κατέλαβε την δεύτερη θέση, ενώ, η τρίτη θέση ανήκει στο νέο Renault Captur (22.287 ταξινομήσεις). Η Dacia συνεχίζει να εκπλήσσει με τις εμπορικές επιτυχίες της, όπως με το Sandero που βρέθηκε στην τέταρτη θεση. Το Toyota Yaris ( στην πέμπτη θέση ) και το Peugeot 208 ( στην έκτη θέση) επιβεβαιώνουν τον κανόνα που θέλει τους Ευρωπαϊους οδηγούς να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους τα μικρά μοντέλα. Επίσης, τέσσερις στους δέκα επιλέγει ένα SUV, ιδιαίτερα της μικρής κατηγορίας.

Αγάπη που …ηλεκτρίζει!

Μπορεί η πανδημία να έχει «παγώσει» τις πωλήσεις των νέων μοντέλων και στην Ευρώπη, όμως, τα ηλεκτρικά μοντέλα, παρά τις αυστηρές καραντίνες, κατάφεραν να σημειώσουν άνοδο 57,4% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στο γενικό σύνολο και επί των συνολικών πωλήσεβν, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό, που δεν ξεπερνά το 4%. Σε μοντέλα το Renault Zoe είναι στην κορυφή των προτιμήσεων, όντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που κατάφερε να σημειώσει αύξηση σε σχέση με πέρσι κατά 50% με την τιμή του στην Ευρώπη ( στην Ελλάδα δεν εισάγεται ακόμη) να μην ξεπερνά τις 23 χιλιάδες ευρώ. Σαρωτική είναι η …επέλαση της Tesla ( που αναμένεται να λανσαριστεί και στην χώρα μας) με το Model 3 να είναι το δεύτερο πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ, την τριάδα συμπληρώνει η ηλεκτρική εκδοχή του VW Golf. Στα υβριδικά, η TOYOTA έχει την κυριαρχία με την πρώτη τριάδα να καταλαμβάνεται από το CHR, την Corolla και το Yaris. Στα plugin υβριδικά ( τα μοντέλα που διαθέτουν μπαταρία με υποδοχή φόρτισης) την πρώτη θέση έχει η Ford Kuga.