Μέχρι την Παρασκευή 31 Ιουλίου οι περίπου 70.000 συνταξιούχοι που «ξέχασαν» ή τους επιβλήθηκε κατά λάθος φόρος για εισοδήματα που εισπράχθηκαν το 2013 μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για την τροποποίηση των δηλώσεων τους στην εφορία.

Εκτιμάται ωστόσο ότι αναμένεται να δοθεί παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου καθώς η σχετική υπουργική απόφαση που καθόριζε τους όρους και την διαδικασία εκδόθηκε με σημαντική καθυστέρηση.

Σύμφωνα με εγκύκλιο της Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), οι τροποποιήσεις και η έκδοση των νέων εκκαθαριστικών θα γίνει με αίτηση που οι συνταξιούχοι θα κάνουν στην εφορία την οποία ανήκουν. Παράλληλα, προβλέπεται διαγραφή προστίμων, έκπτωση 80% στις προσαυξήσεις αλλά και μείωση φόρων.

Οι φορολογούμενοι μπορούν:

* να ακυρώσουν και να σβήσουν οριστικά τους φόρους, τις επιβαρύνσεις που λανθασμένα τους βεβαιώθηκαν από τις ΔΟΥ. Αφορά συνταξιούχους οι οποίοι ενώ είχαν υποβάλει συμπληρωματικές δηλώσεις και πλήρωσαν φόρο για τα αναδρομικά που είχαν εισπράξει το 2013 έλαβαν σημειώματα με τα οποία καλούνταν να πληρώσουν ξανά και μάλιστα φόρο για τα ποσά των συντάξεων που είχαν λάβει με καθυστέρηση.

* να μειώσουν τις επιβαρύνσεις που προκύπτουν από τη φορολόγηση των αναδρομικών ποσών συντάξεων τα οποία οι συνταξιούχοι ενώ είχαν εισπράξει το 2013 δεν τα δήλωσαν στη φορολογική δήλωση το 2014. Τα ποσά αυτά με την έκδοση νέων εκκαθαριστικών θα φορολογηθούν στο έτος στο οποίο πραγματικά ανάγονται και όχι συνολικά στο έτος στο οποίο εισπράχθηκαν.

Η αίτηση και τα συνυποβαλλόμενα έγγραφα υποβάλλονται με ψηφιακή απεικόνιση (scan), μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον Προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή (με φυσικό φάκελο) ταχυδρομικά είτε με συστημένη επιστολή ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς. Είναι, επίσης, δυνατή η κατάθεση των αιτήσεων και στο γραφείο πρωτοκόλλου της Δ.Ο.Υ.

Η αίτηση του φορολογουμένου πρέπει να αναφέρει τους λόγους ακύρωσης ή τροποποίησης και να συνοδεύεται από τα κατάλληλα δικαιολογητικά έγγραφα ή στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει είτε η έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης ή το αριθμητικό ή λογιστικό λάθος.

Η αίτηση συνοδεύεται από:

* βεβαίωση αποδοχών/συντάξεων από τον αρμόδιο φορέα, στην οποία θα υπάρχει διακριτή αναγραφή των ετών που τα αναδρομικά ανάγονται, εφόσον αυτή είναι διαθέσιμη από τον αρμόδιο φορέα

* αντίγραφο της προσβαλλόμενης πράξης και πρέπει να αναφέρονται σε αυτήν τα στοιχεία επικοινωνίας του φορολογούμενου (ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).